شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیبانک‌‌ها و‌ موسسات مالیانعقاد تفاهم‌نامه مابین بانک قرض‌الحسنه مهر و مجمع خیرین سلامت تهران

انعقاد تفاهم‌نامه مابین بانک قرض‌الحسنه مهر و مجمع خیرین سلامت تهران

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این‌که در سال جاری به 730 هزار نفر وام با میانگین مبلغ 10 میلیون و پانصد هزار تومان، با نرخ کارمزد کم‌تر از چهار درصد داده شده است گفت: اعطای تسهیلات به حوزه سلامت از مهم‌ترین اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران است و امیدواریم بتوانیم با مجمع خیرین سلامت در سال 97 عملکرد دوجانبه داشته باشیم.

به گزارش رتبه آنلاین، اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ مرتضی اکبری در نشست امروز با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به رشد 71 درصدی منابع این بانک در مقایسه با سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در حوزه صنایع نیز شاهد توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری بوده‌ایم.

او با بیان این‌که ساختار بانک از لحاظ مالی و از نظر بانک مرکزی بهینه است تصریح کرد: مجموع دارایی ثابت باید 30 درصد سرمایه بانک باشد که برای این بانک حدود 24 درصد و نسبت مصارف، 90 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه است.

اکبری افزود: برای تعامل بیشتر خیرین با بانک، باشگاه خیرین ایجاد کرده‌‌ایم و همچنین در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته با بیمارستان‌های متعددی برای بیماران خاص وارد کار شده‌ایم.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این‌که 33 هزار بسته آموزشی- بهداشتی به آموزش و پرورش داده شده است، گفت: حدود 3 هزار وام به زلزله زدگان اعطا شده؛ همچنین سه مدرسه روستایی و سه خانه بهداشت در حال ساخت است.

وی به ایجاد تسهیلات برای اشتغال زندانیان آزاد شده اشاره کرد و افزود: در واقع این بانک از بودجه تبلیغات استفاده می‌کند و نقش پررنگی در مسئولیت‌های اجتماعی داشته است.

اکبری اضافه کرد: اوراق نیکوکاری قرض‌الحسنه مدت‌دار برای حوزه بهزیستی و زندان‌ها تعریف شده است که می‌توانیم این کار را با مجمع خیرین سلامت به‌طور مشترک انجام دهیم.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات نیز در این نشست با اشاره به این‌که حوزه سلامت حوزه مهمی بوده و مردم در این حوزه مشکلات فراوانی دارند خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما در کنار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، شناسایی و جذب خیرین و ترغیب آن‌ها برای باز کردن حساب در این بانک است.

سعید محمودی حضور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار مجمع خیرین سلامت را برکت دانست و اضافه کرد: در بحث ساخت بیمارستان‌ها و هزینه‌های درمان، بانک می‌تواند به ما کمک کند.

او در پایان با تاکید بر این‌که هدف مجمع خیرین سلامت حل مشکلات مردم در حوزه سلامت است گفت: امیدواریم بتوانیم برای سال 97 این تفاهم‌نامه را عملی کنیم.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید