چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهنفت و نیروسد سفیدرود ۸۰میلیون متر مکعب کمتر از پارسال آب دارد

سد سفیدرود ۸۰میلیون متر مکعب کمتر از پارسال آب دارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، حجم آب ذخیره شده در سد سفیدرود تا نیمه اسفند ماه سال جاری را 550 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین، ‌ کاظم لطفی‌، طول انهار اصلی استان را 2 هزار و 200 کیلومتر عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار کیلومتر از انهار نیازمند لایروبی ضروری است که تاکنون حدود 240 کیلومتر در سطح استان لایروبی زیر نظر این شرکت و توسط پیمانکاران انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و آماده سازی لایروبی انهار در زمان مناسب نسبت به سال گذشته، تصمیم گرفته شد که ظرفیت ماشین آلات پیمانکاران در حال فعالیت به 2 برابر افزایش یابد‌.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان اراضی زیرکشت برنج استان گیلان را 238 هزار هکتار بیان کرد که از این میزان حدود 180 هزار هکتار تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی سد سفیدرود است‌.

وی حجم آب ذخیره شده در سد سفیدرود تا نیمه اسفند ماه سال جاری را 550 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: که این حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 میلیون متر مکعب و نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته 170 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

لطفی در خصوص وضعیت ایستگاههای پمپاژ آب استان گیلان، تصریح کرد: تعداد کل ایستگاههای پمپاژ در استان 418 ایستگاه است که از این تعداد 250 ایستگاه نیازمند تعمیرات اساسی و تعداد 125 ایستگاه نیز در حال بازدید و راه‌اندازی است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان پتانسیل حجم آب ذخیره موجود آببندان‌ها در سال جاری را 150 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این حجم تا 240 میلیون متر مکعب در صورت ضرورت قابل افزایش است و ادامه داد. تاکنون حجم ذخیره موجود آببندان‌ها 120 میلیون متر مکعب در سطح کل استان آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در پایان تأکید نمود که کشاورزان عزیز استان در فرصت‌های باقی مانده زمستان از روان آب‌ها و نزولات جوی نهایت بهره مندی را در جهت شخم زمستانه داشته باشند‌.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید