پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریآغاز کمپین «با اخلاق رانندگی کنیم»

آغاز کمپین «با اخلاق رانندگی کنیم»

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از آغاز به کار کمپین پیشگیری اجتماعی از تصادفات رانندگی با موضوع « اخلاق در رانندگی» برای چهارمین سال متوالی خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه هرساله بیش از 16 تا 17 هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند، گفت: اگرچه این آمار پیش از این بیشتر بوده است اما باز هم این تعداد کشته در تصادفات رانندگی به آن معناست که به طور میانگین 42 تا 43 نفر در طول روز و در هر ساعت نیز 2 نفر در این‌گونه حوادث کشته می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به پیامدهای اجتماعی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی در کشور، اظهار کرد: وقوع این تعداد حادثه رانندگی در کشور به آن معناست که بین 8 تا 10 برابر این میزان، افرادی دچار ناتوانی و معلولیت می‌شوند. پیامد برجا ماندن کودکان بی سرپرست، شکل گیری خانواده های زن سرپرست، ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان و حتی پرداخت هزینه‌های خسارت، چیزی جز فقر نخواهد بود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با تاکید بر نقش نیروی انسانی در توسعه جوامع، تصریح کرد: منطق مدیریت ترافیک ایجاد می‌کند که بر روی عامل انسانی به طور ویژه‌ای تمرکز کنیم. آموزش و آگاهی رسانی به رانندگان برای رعایت نکات اخلاقی که الزاما به بایدها و نبایدهای قانونی مرتبط نیستند، نقش محوری در پیشگیری از تصادفات دارد.

موسوی چلک در ادامه با بیان اینکه شعار امسال انجمن مددکاری نیز با موضوع اخلاق انتخاب شده است، اظهار کرد: به همین دلیل این کمپین نیز امسال به دنبال تحقق شعار اخلاق در رانندگی است. بسیاری از رفتارهای ما در رانندگی ربطی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی ندارند، اما رعایت آنها فضایی سالم‌تر، آرام‌تر و لذت‌بخش‌تر در رانندگی ایجاد می‌کند. در حال حاضر آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی برابر سقوط چندین هواپیما در ماه است و ما نباید به راحتی از کنار آن رد شویم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه باید مدارای شهروندان در رانندگی افزایش یابد، گفت: بسیاری از عصبانیت‌ها، زد و خوردها، ناراحتی‌ها و … تنها با کمی سعه صدر قابل پیشگیری هستند. نباید فراموش کنیم که ما مسئول اصلاح رفتار همه شهروندان نیستیم و تنها کافیست اصلاح رفتار را از خودمان آغاز کنیم؛ لذا انجمن مددکاری اجتماعی از همه شهروندان دعوت می‌کند تا به مصادیق رعایت اخلاق در رانندگی فکر کنند و با انتشار آنها در فضای مجازی برای گسترش آن‌ها تلاش کرده و دیگران را نیز برای پیوستن به این پویش دعوت کنند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید