پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیثروتمندترین افراد دنیا را بشناسید

ثروتمندترین افراد دنیا را بشناسید

ثروت نقش مهمی در اقتصاد دنیا دارد و بسیاری از کشورها تلشا می کنند تا اتگیزه کار و ایجاد ثروت در میان مردم افزایش پیدا کند. به همین  دلیل در این کشورها افراد فرصت بیشتری برای پولدار شدن خواهند داشت و البته اقتصاد کشورهای متبوع آنها هم با سرعت بالاتری رشد می کند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از فوریس، در سال گذشته بیل گیتس همچمان ثروتمندترین فرد دنیا بود . او که ثروتش را از کار در شرکت مایکروسافت بدست آورده است  در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست رکورد ثروت ۸۶ میلیارد  دلاری را از آن خود کند.او بنیانگذار، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مایکروسافت بوده است ولی در سالهای اخیر خبر از واگذاری بخشی از سمتس به افراد جوان تر و بر عهده گرفتن نقش نظارتی و مشاوره داده است.

دومین فرد ثروتمند دنیا، وارن بافت است که میزان ثروتش در سال ۲۰۱۷ برابر با ۷۵.۶ میلیارد دلار امریکا اعلام شده است.او یک سرمایه گذار کارکشته امریکایی است که مدیریت شرکت برکشایر را نیز بر عهده داشته است.

سومین فرد ثروتمند دنیا در سال  ۲۰۱۷ میلادی جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون است که ارزش ثروت او بالغ بر ۷۲ میلیارد دلار امریکا گزارش شده است . بزوس یکی از خلاق ترین مدیران عصر حاضر است و سیاستهایی که برای اداره آمازون در پیش گرفته است  می تواند بستر ساز تحولات بزرگی در صنعت  و اقتصاد دنیا باشد.

چهارمین فرد ثروتمند دنیا آمانیو اورتگا و پنجمین ثروتمند دنیا مارک زاکربرگ است . زاکربرگ توانسته است عنوان جوان ترین میلیاردر خودساخته دنیا را نیز از آن خود کند به این معنا که ثروتش را با کار و خلاقیت خود بدست آورده است و این ثروت را از پدر یا فرد دیگری به ارث نبرده است. او در کارهای انسان دوستانه هم فعالیت زیادی دارد و دلیل این کارش را تلاش برای بهتر کردن دنیایی ذکر کرده است که قرار است فرزندانش در آن زندگی کنند.

ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۱۷
منبع ایجاد ثروتمیزان ثروت

(میلیارد دلار)

نامرتبه
مایکروسافت۸۶بیل گیتس۱
برکشایر۷۵.۶وارن بافت۲
امازون۷۲.۸جف بزوس۳
ایندیتکس-زارا۷۱.۳آمانسیو اورتگا۴
فیس بوک۵۶مارک زاکربرگ۵
امریکا موبیل-خودروساز۵۴.۵کارلوس اسلیم۶
شرکت اوراکلز۵۲.۲لاری الیسون۷
صنایع koch۴۸.۳چارلز کوچ۸
صنایع koch۴۸.۳دیوید کوچ۹
بلومبرگ۴۷.۵مایکل بلومبرگ۱۰
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید