جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی7 مهارت رهبری که اغلب مدیران ندارند

7 مهارت رهبری که اغلب مدیران ندارند

نشریه فوربس به هفت مهارت و ويژگي رهبری اشاره کرده که اغلب مدیران، فاقد آن هستند.

به گزارش رتبه آنلاین، برای مدیریت مطلوب و کارا، مدیران باید دارای ویژگی رهبری باشند تا بتوانند بیشترین ارزش افزوده را با کمک کارکنان خود ایجاد کنند. دراین گزارش فوربس مهارت های رهبری مدیران را فهرست کرده است.

 

دریافت دیدگاه‎ها و نقطه‎نظرات دیگران

بسیاری از مدیران نمی‎توانند دنیا را از نگاه ذینفعان مختلف سازمان همچون مشتریان، هیات مدیره، کارکنان و نهادهای قانون‎گذار ببینند.

کنترل هیجانات و احساسات

مدیران موفق، زمانی که در موقعیت ناراحت‎کننده یا خوشحال‎کننده‎ای قرار می‎گیرند، نفسی عمیق کشیده و هیجانات خویش را کنترل می‎کنند.

کنجکاوی مفهومی

مدیران موفق زمانی که در برابر ایده‎ای جدید قرار می‎گیرند، دوست دارند بیشتر در مورد آن بدانند، اما مدیران ضعیف معمولا” با گفتن جمله‎هایی همچون “سیاست‎ شرکت، اجازه چنین کاری را نمی‎دهد” یا این‎که “این تصمیم به شما ربطی ندارد”، کنجکاوی خاصی در برابر ایده‎‎های جدید از خود نشان نمی‎دهند.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی برای همه مهم است، اما اهمیت آن قطعا” برای افرادی که گروهی از مردم را مدیریت می‎کنند، بیشتر است.

تفکر سیستمی

مدیران ضعیف، توانایی دیدن رابطه و وابستگی میان مسائل مختلف و حل یکپارچه آن‎ها را ندارند، در نتیجه، بیشتر به دنبال حل یک مساله در فضای ایزوله هستند. چنین راه‎حل‎هایی، معمولا” پایدار نخواهند ماند.

فروتنی

مدیران قوی اغلب باور دارند که پاسخ همه مسائل را نمی‎دانند و به عقل‎جمعی و مشورت، محتاج هستند. آن‎ها خود را خردمندتر و باهوش‎تر از سایرین نمی‎دانند.

مربی‎گری

مربیگری، هنر گوش‎دادن و هم‎د‎لی است. مدیران ضعیف، اغلب بر دستورات مدیریتی و قوه قهریه تکیه دارند تا انجام فرایند مربی‎گری.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید