پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هابزرگترین غار یخی جهان در اتریش

بزرگترین غار یخی جهان در اتریش


اگرچه این غار 42 کیلومتر طول دارد، گردشگران اجازه دارند تنها از یک کیلومتر آن که از یخ پوشیده شده بازدید کنند. باقی غار از سنگ آهک تشکیل شده است. از آنجا که ورودی غار در طول سال باز است، بادهای زمستانی سرد داخل غار می‌وزند و برف درونش را منجمد می کنند. 
به گزارش رتبه آنلاین از برترین ها – «Eisriesenwelt» یک غار یخی سنگ آهکی طبیعی در ورفن اتریش است. این غار بزرگترین غار یخی جهان است که بیش از 42 کیلومتر طول دارد. این غار توسط رودخانه Salzach حدود 100 میلیون سال پیش به وجود آمده است. درطول دوره چند هزار ساله، ترک ها و شکاف های سنگ آهک بیشتر شده و آب سنگ ها را فرسوده است.

در زمستان وقتی هوای داخل کوه گرمتر از بیرون می‌شود، جریان هوای سرد وارد کوه شده و دمای مناطق پایین‌تر را کاهش می‌دهد تا به نقطه انجماد می‌رسد. در بهار، آب ناشی از ذوب شدن برف‌ها از شکاف سنگ‌ها وارد شده و وقتی به مناطق سردتر غار می‌رسد یخ می‌زند و به آرامی تبدیل به یخ‌های فوق العاده‌ای می‌شود که اکنون در غار قابل مشاهده است.

اگرچه این غار 42 کیلومتر طول دارد، گردشگران اجازه دارند تنها از یک کیلومتر آن که از یخ پوشیده شده بازدید کنند. باقی غار از سنگ آهک تشکیل شده است. از آنجا که ورودی غار در طول سال باز است، بادهای زمستانی سرد داخل غار می وزند و برف درونش را منجمد می کنند.

در تابستان یک باد خنک از درون غار به سمت ورودی می‌وزد و از ذوب شدن یخ‌ها جلوگیری می‌کند. این غار اولین بار توسط یک دانشمند طبیعت به نام «Anton Posselt» در سال 1879 کشف شد. قبل از کشف او مردم محلی اعتقاد داشتند این غار ورودی جهنم است و از کشف آن خودداری می‌کردند. امروزه حدود 200 هزار نفر در سال از غار بازدید می‌کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید