پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتحمیل بنگاه‌های بی‌ارزش به صندوق بازنشستگی

تحمیل بنگاه‌های بی‌ارزش به صندوق بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت قبل بنگاهی را به یکی از صندوق های بازنشستگی به ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فروختند که امروز ٥٠٠ میلیارد تومان هم آن را نمی خرند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، «علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی سه جانبه در مجموعه فرهنگی تلاش، با بیان اینکه در بسیاری مسائل باید به هم نزدیک شویم، افزود: البته منظور مواضع مشترک نیست بلکه منافع مشترک است یعنی نقطه‌ای که همه از آن نفع ببرند.

وی با تاکید بر لزوم گفت وگو های اجتماعی، بر ضرورت نهادسازی برای این گفت‌وگوها تاکید کرد و افزود: باید در دل تشکل ها و اتحادیه ها مذاکرات افقی و عمودی شکل بگیرد و نتیجه این مذاکرات راهکارهایی برای خروج از مشکلات باشد.

وی گفت: در ایران سنت دیرین قانون کار و تشکل های کارگری وجود دارد اما هنوز نهادسازی مناسب برای گفت وگوی اجتماعی شکل نگرفته است که باید با ایجاد تالارهای گفت وگو در کنار اتحادیه ها و تشکل ها، جایگاهی برای گفت وگو و تبادل نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جامعه باید بیشتر از تعداد خروجی ها، از محیط کار ورودی به بازار کار داشته باشیم، تصریح کرد: اتحادیه ها، صنوف و تشکل ها باید شرایط جذب نیروی کار را بیشتر فراهم کنند.

ربیعی گفت: چهار ظرفیت را شناسایی کردم که می توانیم با آنها ظرفیت نهادهای مذاکره را سامان دهیم که یکی از این نهادها شورایعالی کار است و باید موثرتر عمل کند.

وزیر کار، شورایعالی اشتغال و شورایعالی حفاظت فنی را از شوراهای دارای ظرفیت نهادسازی برای گفت وگوی اجتماعی برشمرد و افزود: هیات امنای تامین اجتماعی در این زمینه دارای ظرفیت است.

وی با بیان اینکه وقتی سهم شرکای اجتماعی در هیات امنا زیاد شود، کاری ارزشمند است، افزود: هیچ منعی برای افزایش تعداد نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی به عنوان ناظر در هیات امنای تامین اجتماعی وجود ندارد.

ربیعی ابراز امیدواری کرد که سال ۹۷، درباره گفت وگوی اجتماعی، طوری نهاد سازی کنیم که دستخوش تغییر نشود.

وی ادامه داد: این کار را وظیفه اخلاقی خود می دانم و امیدوارم گفت وگوهای اجتماعی ذیل چهار نهاد یادشده به عنوان یادگار از ما باقی بماند.

وزیر کار با بیان اینکه برای رئوس موضوعات گفت وگو های اجتماعی سه جانبه پیشنهاداتی ده گانه ارایه شده است، گفت: مورد اول اینکه شکستن منابع تامین اجتماعی به نفع ما نیست.

منبع :

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید