جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهیچ پروازی از فرودگاه اهواز انجام نمی‌شود

هیچ پروازی از فرودگاه اهواز انجام نمی‌شود

با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از 47 برابر حد مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در اهواز در ساعت 10 صبح امروز، به بیش از 47 برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش رتبه آنلاین، از ایسنا، شهریار عسکری، در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) میزان ذرات ریزگرد در هوای اهواز 1856 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از 47 برابر حد مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان ریزگردها در ماهشهر 1122 میکروگرم بر مترمکعب، در امیدیه 288 میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد 200 میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان 117 میکروگرم بر مترمکعب، در شادگان 125 میکروگرم بر مترمکعب، در حمیدیه 330 میکروگرم بر مترمکعب، در بهبهان 133 میکروگرم بر مترمکعب، در شوش 114 میکروگرم بر مترمکعب، در بندر امام 113 میکروگرم بر مترمکعب، در هندیجان 103 میکروگرم بر مترمکعب، در رامشیر 100 میکروگرم بر مترمکعب، در دزفول 98 میکروگرم بر مترمکعب و در خرمشهر 93 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

همچنین مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار تا اطلاع ثانوی هیچ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه بین‌الملی اهواز انجام نخواهد شد.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وقوع پدیده ریزگردها در شهرستان اهواز، در حال حاضر دید افقی در فرودگاه اهواز 200 متر است و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی انجام نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو پرواز ورودی به فرودگاه اهواز به دلیل شرایط بد جوی و وقوع پدیده گرد و غبار در این شهر لغو شده است.
رضایی تصریح کرد: پرواز شماره 4562 هواپیمایی ماهان که از شیراز عازم اهواز بود به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان فرود در فرودگاه اهواز را نداشت و در فرودگاه اصفهان به زمین نشست.

وی ادامه داد: پرواز شماره 1212هواپیمایی قشم ایر که از تهران به مقصد اهواز در حال پرواز بود نیز به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز، به تهران باز گشت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید