جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزخودروسازی شوخی نیست

خودروسازی شوخی نیست

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:«به مجوزهایی است که امروز برای ورادات خودرو داده می‌شود، انتقاد دارم؛ تب مجوز دادن در کشور ما بسیار بالاست و این ناخوشایند است. همه این انتقاد هم به عزیزان وزارت صنعت برمی‌گردد.»

به گزارش رتبه آنلاین، از خبرآنلاین، عزیز اکبریان در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار داشت:«خودروسازی شوخی نیست. ما باید یک یا دو برند داشته باشیم؛ وگرنه نمی توانیم رقابت کنیم کنیم. ما مجوزهایی دادیم که فقط واردات انجام داده است.»

او افزود:« ما باید ببینیم مشکلات صنعت خودرو چیست. یکی از نمایندگان از من سوال می کرد که اگر در این دو صنعت خودروسازی بسته شود و فقط وارد کنیم، به نفع کشور نیست؟ من می گویم خیر، مشکل در سیستم ماست. مشکل این است که خصوصی سازی به درستی اجرا نشده است.»

اکبریان با تاکید بر این که سهم دولت در صنعت خودرو باید به صفر برسد، افزود:«این کاری اشت که دنیا انجام داده است و دولت سپس باید نظارت داشته باشد.»

او افزود:« مجلس در مورد قراردادهای خارجی شروطی را عنوان نموده که باید حتما به صادرات و قطعه سازان داخلی توجه ویژه شود؛در صورتی که سه میلیون یا ده میلیون خودرو تولید کنیم ولی صادارت نداشته باشیم صنعت ما به جایی نخواهد رسید. باید قراردادهای خارجی صادرات محور باشد و ۴۰ درصد تولیدات حدید صادر شود.»

همچنین بهزاد اعتمادی ، رییس پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار داشت: «در همایش پنجم با ارایه آخرین دستاوردها و تجربیات موفق بین‌المللی تلاش می‌کنیم بستر تعامل خوبی را بین قطعه‌سازان ایرانی و خارجی فراهم کنیم.»

وی افزود: صنعت خودرو ایران راهی جز گسترش و ورود به زنجیره تامین جهانی ندارد؛طی سال های گذشته تفاهم نامه های بسیار خوبی با شرکت های بزرگ خودروسازی منعقد شده و همچنان این مسیر ادامه خواهد یافت.»

اعتمادی یکی از ثمرات برگزاری این همایش‌ها را در سایه برجام انعقاد قراردادهای خودرویی عنوان کرد و گفت: «رویداد پنچم صنعت خودرو با تمرکز بر زنجیره تامین و نحقیق و توسعه و قطعه سازی تلاش می‌کند بستر مناسبی رابرای توسعه زنجیره تامین فراهم کند.‌»

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید