پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتساز و کار تنظیم بازار در شب عید چگونه خواهد بود؟

ساز و کار تنظیم بازار در شب عید چگونه خواهد بود؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دلیلی برای افزایش قیمت کاذب کالاها در شب عید وجود ندارد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت: معمولا در روزهای پایانی سال با توجه به خریدهای مردم برای سال نو، تقاضای خرید کالا و خدمات با رشد روبرو می شود، عدم نظارت موثر بر بازار در روزهای پایانی سال که تقاضای خرید کالا و خدمات از سوی مردم افزایش می یابد، به گرانی قیمت ها منجر می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در ایام پایانی سال مجموعه ای از واحدهای تولیدی، بخش های بازرگانی و صنوف باید هماهنگی های داشته باشند تا تقاضای خرید شب عید در زمینه های مختلف مانند اقلامی خوراکی و پوشاک پاسخ داده شود.

نقش اتاق های بازرگانی،تعاون و اصناف در تنظیم بازار شب عید چیست؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:مجموعه ای از واحدهای متولی در بازار در بخش عملیات مانند واحدهای صنفی و بنگاه های تولیدی باید در حوزه تنظیم بازار شب عید، اقدامات لازم را انجام دهند که بطور طبیعی اتاق های بازرگانی،تعاون و اصناف باید در این راستا مدیریت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد:دستگاه های نظارتی مانند حوزه بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان تعزیرات حکومتی باید در خصوص نظارت بر بازار به مجلس پاسخگو باشند و کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش خواهد کرد به نحوی نظارت انجام شود که مجموعه های عملیاتی و نظارتی پاسخگوی نظارت مجلس در حوزه تنظیم بازار باشند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین بخش زیادی از اقلام وخوراکی‌ها  شب عید

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: اطلاعاتی که به ما از وضعیت تهیه کالاها و اقلام مورد نیاز مردم برای شب عید ارائه شده حاکی از این است تمهیدات لازم برای تامین بخش زیادی از اقلام وخوراکی‌ها شب عید اندیشیده شده است بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت کاذب  کالاها در شب عید وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نقض مقررات تنظیم بازار، موارد را مورد رسیدگی قرار دهد.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید