پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرفریدون تفضلی اقتصاددان برجسته ایرانی درگذشت

فریدون تفضلی اقتصاددان برجسته ایرانی درگذشت

فریدون تفضلی، اقتصاددان و استاد برجسته دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

به گزارش رتبه آنلاین از فارس، روز گذشته فریدون تفضلی، اقتصاددان برجسته ایرانی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی در کانادا دارفانی را وداع گفت. تفضلی، متولد ۱۳۱۹، یکی از اقتصاددانان برجسته ایران است.

او از سال ۱۳۴۹ مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی بوده و در سال ۱۳۵۶ به رتبه استادی رسید. دکتر تفضلی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد را از آمریکا دریافت کرده و گفته می‌شود یکی از شاگردان میلتون فریدمن، اقتصاددان برجسته و بنیان‌گذار مکتب پول‌گرایی بوده است.

مرحوم تفضلی برای اغلب دانشجویان و خوانندگان کتاب‌های اقتصادی، با کتاب تاریخ عقاید اقتصادی شناخته می‌شود؛ اما وی علاوه بر این کتاب، کتاب‌های اقتصاد کلان: نظریه‌ها و سیاست‌های اقتصادی، «انقلاب کینزی از دیدگاه رشد و توسعه اقتصادی» و «تورم و تورم بسیار شدید و چند نمونه تاریخی» را تالیف کرده است. همچنین کتاب‌های راز سرمایه، مبانی علم اقتصاد برای مدیریت بازرگانی نوشته دیوید باروز و جان اسمیتین، اندیشه‌های اقتصادی لودویگ فون میزس، اندیشه‌های اقتصادی میلتون فریدمن، سرمایه‌داری، کمونیسم و همزیستی، اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی فریدریش فون هایک را ترجمه کرده است.

 

مطلب قبلی
مطلب بعدی
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید