پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبردربندسری: دلم نمی‌خواست گوشی حتی از جنس طلا بگیرم!

دربندسری: دلم نمی‌خواست گوشی حتی از جنس طلا بگیرم!

اسکی‌باز ایرانی هفته آینده در المپیک زمستانی استارت می‌زند.

به گزارش رتبه آنلاین، روزنامه خبرورزشی نوشت: محمد کیادربندسری خوشحال است در بازی سیاسی که در پیونگ‌چانگ کره به راه افتاد، ایران برنده بود. برنده از جنس دفاع از عزت ایرانی. اگرچه به قول کیادربندسری اسکی‌بازان به تبعیض‌ها عادت دارند، چه ندادن گوشی باشد و چه… او به قول خودش دلش نمی‌خواست گوشی سامسونگ را بگیرد اما تنها به خاطر به رخ کشیدن منش و فرهنگ ایرانی آن را قبول کرد.

قصه ندادن گوشی سامسونگ چطور اتفاق افتاد؟
ما روزی که رسیدیم به دهکده از یک خبرگزاری ایرانی خواندیم که قرار است به تیم ایران و کره‌شمالی گوشی ندهند. این قضیه را شب خواندیم. قرار شد صبح بچه‌ها و مسئولان کاروان درباره صحت و سقم قضیه را پیگیری کنند که بعد از پرس‌وجو متوجه درستی خبر شدند.

چقدر این تبعیض بچه‌های ایران را اذیت کرد؟
هیچ مشکلی نبود ما به این تبعیض‌ها چه در داخل و چه خارج از کشور عادت داریم. مسئله مهم این بود که با این کار احترام و ارزش ایران و مردم عزیز ایران را خدشه‌دار کردند. فقط این موضوع ناراحت‌کننده بود.

اصلاً فکر می‌کردید مسئولان این‌جوری اقدام کنند و مردم در حمایت از شما کمپین بزنند و مسئولان برگزاری و سامسونگ را وادار به عذرخواهی رسمی کنند؟
از حمایت مسئولان و مردم عزیز تشکر می‌کنم. آن‌ها ثابت کردند که می‌توان این‌جور مواقع از عزت ایرانی و حق مسلم هموطنان‌مان دفاع کرد. حمایت مسئولان، یک دل‌گرمی برای ما و مردم عزیز ایران بود و از همه بزرگواران به عنوان عضوی از ورزشکاران حاضر در المپیک تشکر می‌کنم.

ورزشکاران بقیه کشورها در قبال این رفتار بد چه واکنشی داشتند؟
اینجا همه چیز طبق روال خودش پیش می‌رود و اصلاً این موضوع واکنشی برای دیگر ورزشکاران و کشورها نداشت‌. انگار اصلاً از این موضوع خبر نداشتند.

دو شرکت هوواوی و ال‌جی هم ظاهراً پیشنهاد داده بودند که به شما‌ها گوشی وتلویزیون هدیه بدهند، این قضیه شما را خوشحال کرد؟
شنیدم شرکت ال‌جی از ما حمایت کرد. این کار ال‌جی هم قابل تحسین است ولی ما برای گرفتن گوشی به اینجا نیامده‌ایم و هدف بزرگتر، گرفتن نتیجه بهتر از دوره قبل است که این حواشی کار ما را سخت‌تر کرد.
*عذرخواهی مسئولان از کاروان ایران فقط به صورت نامه بود یا اینکه حضوری هم از شما دلجویی کردند؟
گیرم که آب رفته به جوی برگردد، با آبروی رفته چه کنیم. بله یک‌شنبه به صورت کتبی عذر‌خواهی کردند و گفتند برویم گوشی بگیریم ولی من برای هدف بزرگتر به این میدان بزرگ آمده‌ام. تصمیمم این بود که حتی اگر سامسونگ گوشی از جنس طلا هم بدهند نگیرم اما نشد.

چطور؟
پیگیری مسئولان و همراهی بی‌سابقه مردم باعث شد کمیته برگزاری در چند نوبت و به صورت رسمی عذر‌خواهی کند. وقتی آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، هم دین ما و هم فرهنگ ایرانی- اسلامی حکم می‌کند با خوشرویی، بزرگ‌منشی، فرهنگ گذشت و بخشندگی ایرانی‌ها را به آن‌ها نشان دهیم. ولی بعد از آن ورزشکار مختار است از آن گوشی استفاده کند یا نه.

حالا برای رسیدن به هدفت مصمم‌تر شده‌ای؟
از هفته بعد مسابقه من شروع می‌شود. من قبلاً خیلی مصمم بودم برای تحقق هدفم ولی یه سری اتفاقات دل سردم کرد. اتفاقاتی که اصلاً ربطی به گوشی ندارد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید