جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیقعرنشینی ایران بارتبه 164 در جدول بارش جهانی

قعرنشینی ایران بارتبه 164 در جدول بارش جهانی

یکی از اصلی‌ترین منابع تامین آب در هر کشوری میزان بارندگی است. هر چه بارندگی به شکل باران و برف در یک منطقه بیشتر باشد، میزان آبی که در کشور  وجود دارد بیشتر است و آن کشور توانایی بالاتری در تامین نیاز آبی مردم دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل متحد،در میان ۱۸۶ کشور مورد مطالعه کشور کلمبیا بالاترین میزان بارش سالانه  را داشته است. طبق این گزارش به طور متوسط سالانه ۳۲۴۰ میلی متر باران و برف در این کشور باریده است. کشورهای سایو تومه و پرینسیپه، گینه نوی پاپایو، جزایر سلیمان، پاناما،کاستار ریکا، مالزی، برونیی،اندونزی و بنگلادش ده کشوری هستند که از نظر سطح بارش در بالاترین جایگاه در دنیا قرار دارند.متوسط بارش سالانه در کشور مالزی ۲۸۷۵ میلی متر  و متوسط بارش در اندونزی ۲۷۰۲ میلی متر اعلام شده است.

در این رده‌بندی کشور ونزویلا جایگاه سی را دارد و میزان بارش‌های سالانه در این کشور برابر با ۲۰۴۴ میلی متر اعلام شده است در حالی‌که میزان بارش در برزیل برابر با ۱۷۶۱ میلی‌متر، در ژاپن ۱۶۶۸ میلی‌متر، در نروژ ۱۴۱۴ میلی‌متر و در بریتانیا ۱۲۲۰ میلی متر است.

کشورهای امریکا، دانمارک ، آلمان و تاجیکستان در این فهرست جایگاه ۱۰۹ تا ۱۱۲ را دارند. میزان بارش سالانه در امریکا برابر با ۷۱۵ میلی‌متر است در‌حالی‌که در کشور امریکا برابر با ۷۰۰ میلی‌متر گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش جهانی، ایران در میان ۱۸۶ کشور از نظر میزان بارش در سال جایگاه ۱۶۴ را دارد. میزان بارش در این کشور بربار با ۲۲۸ میلی‌متر در سال گزارش شده است که این میزان بیشتر از سطح بارش ایران در دو سال اخیر است.

کشورهای قطر،عربستان سعودی، لیختن اشتاین، لیبی و مصر در  انتهای این فهرست قرار دارند و میزان بارش در این کشورها کمتر از ۷۴ میلی متر در سال است.

کشورهایی که بیشترین بارش را دارند
میزان بارش سالانه

(میلی‌متر)

نام کشوررتبه
۳۲۴۰کلمبیا۱
۳۲۰۰سایو تومه و پرینسیپه۲
۳۱۴۲گینه نو پاپایو۳
۳۰۲۸جزایر سلیمان۴
۲۹۲۸پاناما۵
۲۹۲۶کاستا ریکا۶
۲۸۷۵مالزی۷
۲۷۲۲برونیی۸
۲۷۰۲اندونزی۹
۲۶۶۶بنگلادش۱۰

 

کشورهایی که کمترین بارش را دارند
میزان بارش سالانه

(میلی متر)

نام کشوررتبه
۱۱۱اردن۱۷۷
۹۲موریتانی۱۷۸
۸۹الجزایر۱۷۹
۸۳بحرین۱۸۰
۷۸امارات۱۸۱
۷۴قطر۱۸۲
۵۹عربستان۱۸۳
۵۶لیختن اشتاین۱۸۴
۵۶لیبی۱۸۵
۵۱مصر۱۸۶

 

 

کشورهای منتخب ار نظر میزان بارش
میزان بارش سالانه

(میلی متر )

نام کشوررتبه
۱۶۶۸ژاپن۴۵
۱۲۲۰بریتانیا۷۲
۱۰۸۳هند۸۵
۷۱۵امریکا۱۰۹
۷۰۰آلمان۱۱۱
۶۴۵چین۱۲۰
۵۹۳ترکیه۱۳۲
۴۶۰روسیه۱۴۶
۲۲۸ایران۱۶۴
۲۱۶عراق۱۶۷
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید