سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیامریکا و چین رکوردداران عرصه نشر کتاب

امریکا و چین رکوردداران عرصه نشر کتاب

با وجود توسعه استفاده از کتاب های الکترونیک در دنیا،هنوز صنعت نشر کتاب در دنیا اهمیت زیادی دارد زیرا استقبال از کتاب های چاپی بیش از کتابهای دیجیتالی است. به همین دلیل  تلاش برای تولید کتاب  و انتشار آن در دنیا برای همه اهمیت زیادی دارد و شمار کتاب های منتشر شده در هر سال شاخص مهمی برای کشورها از نظر وضعیت فرهنگی است.

به  گزارش رتبه آنلاین به نقل از  اتحادیه بین المللی ناشران دنیا،  در سال ۲۰۱۵ میلادی دو کشور در صنعت نشر پیشگام بودند . درسال ۲۰۱۵ میلادی-آخرین سالی که آمارهای جهانی در مورد ان وجود دارد- ۴۷۰ هزار جلد کتاب در چین چاپ شد و این کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده کتاب در دنیا معرفی شد . این جایگاه برای کشوری که بالغ بر ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دارد ، چندان دور از ذهن نبود . اما امریکا در این رده بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و توانست ۳۳۸ هزار و ۹۸۶ هزار کتاب  تازه را منتشر کند. این شمار از  کتابهای منتشر شده برای کشوری که جمعیتی حدود ۳۰۰ میلیون نفر دارد به معنای سرانه بسیار بالای انتشار کتاب است  و جایگاه ویژه ای را در صنعت نشر در اختیار امریکا قرار می دهد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۷۳ هزار جلد کتاب تازه در بریتانیا، ۱۰۶ هزار و ۷۶۰ جلد کتاب در  فرانسه، ۸۹ هزار و ۵۰۶ جلد  در آلمان  و ۸۸ هزار و ۶۸۵ جلد کتاب در برزیل چاپ شده است.  کشورهای ژاپن، اسپانیا، ایتالیا و کره جنوبی در این رده بندی  جایگاه هفتم تا دهم را دارند . در کره جنوبی ۴۵ هزار و ۲۱۲ جلد کتاب چاپ شده است .

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید