چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیرکوردی دیگر از فولاد مبارکه

رکوردی دیگر از فولاد مبارکه

رکوردی دیگر از فولاد مبارکه
در سه‌ماهۀ نخست امسال، میزان تولید ورق گرم کشور به رقم یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۱۷۰ تن رسید که از این رقم سهم فولاد مبارکه به بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایلنا، از این خبر بار دیگر ثابت کرد که فولاد مبارکه لیدر صنعت فولاد کشور است و نقش و جایگاه محوری در صنایع فلزی ایران دارد. اما نکته تاسف برانگیز این که این شرکت علی‌رغم نقش کم‌نظیرش در صنعت فولاد، از جایگاه منطقی و شایسته خود در فرآیند تصمیم‌گیری برای صنعت فولاد کشور برخوردار نیست.

متاسفانه وزارت صمت و معاونت صنایع معدنی این وزارتخانه به هنگام تصمیم‌گیری کماکان به نظرات کارشناسی فولاد مبارکه، کم توجهی می‌کند. این در حالی است که در کشورهای صنعتی پیشرو مانند چین، آلمان، کره جنوبی و غیره، نهادهایی مانند وزارت صنعت و حتی وزارت امور خارجه در خدمت صنعت و کمپانی‌های صنعتی هستند و نقش تسهیل‌گر را برای تولید و صادرات دارند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر شاهد چنین رویه و رویکردی از سوی تصمیم‌گیران دولتی نبوده‌ایم. فولاد مبارکه در حالی که سهم ۹۵ درصدی در تولید ورق گرم دارد و در حالی که قطب صنعت فولاد کشور به شمار می‌آید، از سهم و جایگاه مناسب خود در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای صنعت فولاد کشور برخوردار نیست. متاسفانه شاهد بوده‌ایم که در ماه‌های اخیر، به هنگام تصمیم‌گیری نهادهای دولتی برای موضوعات گوناگون صنعت فولاد، به نظرات کارشناسی فولاد مبارکه یا بی‌توجهی شده یا کم‌توجهی.

قطعا این مسئله به صلاح صنعت فولاد کشور نیست و تدوام آن می‌تواند آسیب‌زا باشد و مسئولان دولتی در وزارت صمت باید به سرعت این رویکرد نادرست را اصلاح کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید