پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیسپیدار "سیستم" مهمان جدید بازارسرمایه

سپیدار “سیستم” مهمان جدید بازارسرمایه

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم گفت: هیات مدیره در نظر دارد طرح افزایش سرمایه برنامه‌های توسعه آتی را تدارک و پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین مجمع فوق العاده صاحبان سهام جهت تصویب به سهامداران ارائه کند. تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حال بررسی است.
به گزارش رتبه آنلاین، فرید فولادی، مدیرعامل شرکت همکاران سیستم درخصوص پیش بینی درآمد‌های حاصل از بخش راهکاری ابری در سال جاری و سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از آنجا که همکاران سیستم در سال‌های اخیر راهکاری ابری را به عنوان بستر نرم افزاری حرفه ای، امن و با دسترسی آسان برای شرکت‌ها معرفی کرد با استناد به مزیت‌های این فناوری نوین برای کسب و کار‌ها پیش بینی می‌شود که بتواند فرصت مناسبی برای توسعه کسب کار و نیز توسعه سبد درآمدی همکاران سیستم در سال‌های آینده فراهم کند. بنا به جدید بودن این خط کسب و کاری، سهم از درآمد این بخش در سال جاری حدود ۴ درصد بوده و چشم انداز سه سال آینده این خط کسب و کار سهمی معادل ۱۰ درصد از کل درآمد‌های شرکت خواهد بود.

وی با اشاره به برآورد اندازه بازار رایانش ابری در کشور افزود: بازار “رایانش ابری” در ایران بازار بزرگی بوده که هر روز هم به وسعت آن افزوده می‌شود. افزایش فرهنگ استفاده از زیرساخت‌های ابری، افزایش هزینه‌های ایجاد و نگهداشت زیرساخت‌های آی تی در کنار سرعت رشد تکنولوژی و لزوم ایجاد مکانیزمی برای هماهنگ شدن با این سرعت رشد همگی به جذابیت این بازار اضافه می‌کند.

فولادی در این باره ادامه داد: باتوجه به فرصت‌های اشاره شده، همکاران سیستم نیز از سال‌های قبل به دنبال سرمایه گذاری برای ورود جدی به این بازار بوده که این اقدام‌ها با ارائه راهکاران ابری همکاران سیستم به عنوان یک SaaS در حوزه ERP شکل عملیاتی به خود گرفت.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم خاطرنشان کرد: اگرچه حجم این بازار باتوجه به سرویس‌هایی که بر بستر ابر قابل تعریف بوده پیوسته در حال تغییر است، اما اگر صرفا محدوده SaaS را در نظر گرفته شود بیش از ۵۰.۰۰۰ شرکت متوسط در ایران وجود دارند که بسیاری از آن‌ها بازار بالقوه راهکاران ابری محسوب می‌شوند و راهکاران ابری می‌توانند ارزش افزوده متفاوتی را برای آن‌ها ایجاد کند. اگرچه رقبای متعددی قسمتی از نیازمندی‌های مشتریان در حوزه ابری را پاسخ می‌دهند، اما به غیر از راهکاران ابری ارائه ERP کامل که دربرگیرنده عمده نیازمندی‌های مشتریان باشد وجود ندارد یا دامنه کاربرد آن به یک بخش کوچک محدود شده است.

وی همچنین با اشاره به شایعات منتشر شده درخصوص انعقاد قرارداد جدید همکاران سیستم با شرکت‌های دولتی بیان کرد:قرارداد و فروش‌ها در راستای پیش بینی‌های قبلی و در قالب بودجه شرکت بوده که در آخرین گزارش تفسیری منتشره افشا شده است.

فولادی درباره عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت همکاران سیستم در بازار سرمایه توضیح داد: در حال حاضر شرکت سپیدار سیستم در حال پیشبرد مراحل ورود به بازار سرمایه بوده و برنامه ورود به بازار سرمایه سایر شرکت‌های زیرمجموعه فعلا در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم از درخصوص پیش بینی از رشد تعداد کل مشتریان این شرکت در سال جاری و سال ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته با توجه به رویکرد‌های اتخاذشده شرکت توانست تا ۱۸ درصد مشتریان خود را افزایش دهد. تلاش همکاران سیستم این است که این رقم را برای سال‌های آینده حفظ کند.

فولادی از استراتژی جدید شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: این استراتژی مدل درآمدی شرکت را تغییر داده و به جای فروش نرم افزار، به مدل دریافت حق اشتراک تبدیل خواهد کرد. همکاران سیستم با تکیه بر این استراتژی و افزایش تمرکز بر آن توانسته در سال ۱۳۹۸ تعداد مشتریان خود را در حوزه راهکاران ابری به بیش از دو برابر افزایش دهد. در حال حاضر این شرکت حدود ۷۰۰ مشتری در حوزه راهکاران ابری جذب کرده و به جایگاه مناسبی در بازار دست یافته است.

وی ادامه داد:پس از عرضه موفق ERP همکاران سیستم بر بستر ابر و در راستای تکمیل زنجیره ارزش این خدمات به مشتریان در سال ۱۳۹۸ همکاران سیستم بر آن شد تا خدمات خود را در این حوزه با کمک شرکای تجاری استراتژیک گسترش دهد. به همین منظور با مشارکت در سرمایه گذاری و حمایت همه جانبه شرکت “ابرآمد” را در سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ تاسیس کرد تا به صورت تخصصی خدمات جدیدی در حوزه‌های زیرساخت و پلتفرم بر بستر ابر ارائه کند. ابرآمد مجموعه متنوعی از سرویس‌های نوآورانه رایانش ابری را عرضه و زیرساخت‌های IT موردنیاز بر بستر ابر را با کیفیت و قابلیت اتکای بالا تامی می‌کند.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: هیات مدیره در نظر دارد طرح افزایش سرمایه برنامه‌های توسعه آتی را تدارک و پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین مجمع فوق العاده صاحبان سهام جهت تصویب به سهامداران ارائه کند. تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حال بررسی است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید