جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیچراغ سبز بورس دوباره روشن شد / شاخص در مسیر بازگشت به...

چراغ سبز بورس دوباره روشن شد / شاخص در مسیر بازگشت به ابرکانال یک میلیون واحدی

چراغ سبز بورس دوباره روشن شد / شاخص در مسیر بازگشت به ابرکانال یک میلیون واحدی

پس از آنکه شاخص بورس یک روز منفی را در کارنامه این هفته خود ثبت کرد، طی معاملات امروز با رشد حدود ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحدی مجددا به مسیر صعودی بازگشت.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، پس از آنکه روز گذشته شاخص کل مجددا وارد فاز نزولی شد اما این روند در معاملات امروز ادامه نیافت و شاخص با رشد ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحدی همراه شد. به این ترتیب شاخص کل فاصله خود را با ابرکانال یک میلیون واحدی کم کرد و به سطح ۹۸۸ هزار و ۵۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۰۲۲ واحدی (۱٫۸ درصدی) به سطح ۳۲۱ هزار و ۳۰۹ هزار واحد رسید در حالی که روز گذشته در جریان ریزش‌ها ۶۱۰ واحد از ارتفاع آن کم شده بود.

در جریان معاملات امروز بورس سه نماد فارس، فملی و شستا به ترتیب با ۱۵۰۵، ۱۲۰۶ و ۱۰۴۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین سه گروه خودرو، بانک‌ها و شیمیایی برترین گروه‌های صنعت امروز بودند.

تعداد معاملات امروز نیز از یک میلیون و ۳۳۸ هزار معامله به یک میلیون و ۹۶ معامله رسید که طی آن ۱۰ میلیارد و ۱۰ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۷٫۲ هزار میلیارد تومان خرید و فروش شد که در نتیجه ارزش بازار از ۳۶۳۷ هزار میلیارد تومان به ۳۷۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید