جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیشاخص کل مجددا صعودی شد

شاخص کل مجددا صعودی شد

آغاز معاملات بورس در روز دوشنبه / شاخص کل مجددا صعودی شد

در جریان معاملات اول وقت امروز بازار سهام، اگر چه شاخص کل شروعی متعادل داشت اما رفته رفته جو عرضه در بازار در حال از بین رفتن است و رشد شاخص کل بیشتر می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص با رشدی ۸۰۰۰ واحدی کار خود را آغاز کرده و رشد ۱۰۰۰ واحدی شاخص هم‌وزن نیز نشان می‌دهد بازار امروز، احتمالا روندی صعودی خواهد داشت. این در حالی است که شاخص کل فرابورس در این مدت ۲۴ واحد کاهش داشته است.

پس از گذشت ۴۰ دقیقه از آغاز به کار بورس بیش از ۳۱۰ هزار معامله صورت گرفته که طی آن ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال دادوستد شده است. در معاملات فرابورس نیز بیش از ۷۰۰ میلیون سهم جابجا شده که ارزش آن حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر این اساس سه نماد پارسان، وغدیر و فارس نمادهای پیشرو تاثیرگذارترین‌ها بر شاخص کل بورس بودند و نماد خساپا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است. معاملات بورس در حالی پیگیری می‌شود که جو کلی حاکم بر بازار مخصوصا بر روی نمادهای تاثیرگذار و شاخص‌ساز کم‌کم در حال بهبود است و اکثر نمادهای بزرگ در حال خروج از محدوده منفی و مثبت شدن هستند. موضوعی که می‌تواند رشد شاخص را در ادامه بازار بیشتر کند.

یکی از گروه‌هایی که اکثر نمادهای آن در سقف قیمتی معامله می‌شوند گروه محصولات شیمیایی است. با این وجود در گروه خودرویی شاهد فشار عرضه هستیم و به جز نماد خودرو که در محدوده مثبت در حال معامله است بقیه نمادهای این گروه در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش دادوستد می‌شوند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید