جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیشستا شاخص را مثبت کرد / ارزش معاملات به مرز ۱۶ هزار...

شستا شاخص را مثبت کرد / ارزش معاملات به مرز ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید

شستا شاخص را مثبت کرد / ارزش معاملات به مرز ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بازار سرمایه در میانه معاملات امروز حدود هزار واحد منفی شده اما نهایتا با تاثیر مثبت شستا توانست مجددا به مدار صعود بازگردد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در آغاز معاملات با رشدی ۱۴ هزار واحدی به کانال یک میلیون واحدی نزدیک‌تر شده بود اما در میانه راه حدود هزار واحد ریزش را ثبت کرد.

با این وجود ریزش‌ها ادامه‌دار نشد و نماد شستا توانست بورس را مجددا به مدار صعود بازگرداند، در نتیجه شاخص کل امروز با کمک این نماد توانست رشد هزار و ۴۴۱ واحدی (۰٫۱۵ درصدی) را ثبت کند و به ارتفاع ۹۸۰ هزار و ۵۳۸ واحد برسد.

اگرچه شاخص کل توانست از ریزش نجات پیدا کند اما شاخص کل هم وزن ریزش هزار و ۷۰۰ واحدی (۰٫۵۴ درصدی) را در کارنامه این هفته خود ثبت کرد و به این ترتیب به کانال ۳۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد عقب‌نشینی کرد.

نماد شستا و فولاد به ترتیب با ۲۵۲۲ و ۱۳۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص امروز گذاشتند. همچنین در معاملات امروز سه گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و شیمیایی جز برترین گروه‌های صنعت شدند.

تعداد معاملات امروز نیز به یک میلیون و ۹۶۶ هزار رسید که طی آن، ۱۸ میلیارد و ۹۱۶ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۵٫۹ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد و در پی آن ارزش بازار امروز به ۳۶۸۱ هزار میلیارد تومان رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید