پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرنشانه هایی که می توانند از سرطان حاد پیشگیری کنند

نشانه هایی که می توانند از سرطان حاد پیشگیری کنند

متاسفانه ابتلا به سرطان در دنیای امروز موضوع عجیبی نیست و این بیماری، بسیاری از افراد را در سراسر جهان درگیر کرده است، اما به نظر می‌رسد می توان با کمی دقت، سرطان را تا حدودی پیشبینی کرد.

متاسفانه ابتلا به سرطان در دنیای امروز موضوع عجیبی نیست و این بیماری، بسیاری از افراد را در سراسر جهان درگیر کرده است، اما به نظر می رسد می توان با کمی دقت، سرطان را تا حدودی پیشبینی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از انتخاب، ابتلا به سرطان یکی از سخت ترین مشکلاتی است که هر فردی را درگیر می کند، اما به نظر می رسد راههایی برای کنترل شرایط وجود دارد:

دردها و گرفتگی های شکمی در زنان

متاسفانه سرطان های مرتبط با زنان مثل سرطان رحم اغلب دیرتر از زمان حساس خود شناسایی می شوند اما می توان با برخی توجهات به علائمی مثل انقباضات و گرفتگی های شکمی این نوع بیماری را تشخیص داد. زنانی که دردهای نامتعارف دوران قاعدگی، لکه بینی های عجیب و غیرعادی و دردهای مزمن یا ناگهانی دارند باید علائم را جدی بگیرند. همین علائم می تواند از حاد شدن سرطان پیشگیری کند.

وجود توده  در گردن

داشتن توده در گلوی شما لزوما به معنای سرطان نیست و حتی می تواند یک حساسیت ساده باشد. اما اگر توده گردن شما در حال رشد است، دردناک است، با علائم جانبی همراه است یا با علائمی از جمله خستگی شدید ، درد و بی حسی  و بثورات پوستی همراه است باید هرچه سریعتر تحت بررسی قرار گیرد.

کاهش وزن

اگرچه همه ما مایلیم وزن کم کنیم اما کاهش وزن ناگهانی علامت خوبی نیست. اگر کاهش وزن ناگهانی، بی حالی، درد بدن یا شکم دارید هر چه سریعتر با پزشک مشورت کنید. گاهی این مشکل، علامتی از بروز سرطان است. در حالی که خستگی ، ضعیف شدن موها و کاهش وزن علائم شایع سرطان هستند اما به این معنی نیست که لزوما به معنای سرطان خواهند بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید