جمعه 10 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیبرتری اتلتیکو در فینال‌ها برابر رئال مادرید

برتری اتلتیکو در فینال‌ها برابر رئال مادرید

اتلتیکومادرید

اتلتیکومادرید در دیدارهای نهایی اغلب رئال مادرید را شکست داده است.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا و به نقل از آس، فینال سوپرجام اسپانیا امشب (یکشنبه) بین دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید ساعت ۲۱:۳۰ در جده عربستان برگزار می‌شود.

سوپر جام اسپانیا برای نخستین بار در اکتبر و دسامبر ۱۹۸۲ برگزار شد. در نخستین دیدار رئال سوسیداد (قهرمان لالیگا) توانست رئال مادرید (قهرمان کوپا دل ری) را شکست دهد. در هشت دوره نخست تنها چهار بازی برگزار شد. در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ به دلیل مکشلات زمان سوپر جام برگزار نشد. همچنین در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۹ به علت دوگانه‌های اتلتیک بیلبائو و رئال مادرید این رقابت‌ها انجام نشد.

تیم‌های دعوت شده: یکم مارس ۱۹۹۶ زمانی که دو فینالیست کوپا دل ری مشخص شدند فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت اگر یک تیم همزمان قهرمان لالیگا و کوپا دل ری شود نایب قهرمان کوپا به این سوپرجام دعوت شود.

اتلتیکو و بارسلونا در سال ۱۹۹۶: اتلتیکو در فصل ۹۶-۱۹۹۵ دوگانه را کسب کرد و در آگوست با بارسلونا (نایب قهرمان کوپا دل ری) روبرو شد. در شش دوره تیم مهمان سوپر جام قهرمان شده است که برای نخستین بار این اتفاق در سال ۱۹۹۶ رخ داد و جام قهرمانی به آبی اناری ها رسید. در سال ۱۹۹۸ مایورکا و در سال ۲۰۱۵ اتلتیک بیلبائو هم در چنین شرایطی قهرمان شدند.

پرافتخارترین: از ۳۵ عنوان سوپرجام ۱۳ قهرمانی از آن بارسا بوده است. ۱۰ بار رئال مادرید قهرمان شد، سه بار دپورتیوو این عنوان را فتح کرد و دو بار اتلتیکو جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین اتلتیک بیلبائو دو بار قهرمان شد و یک جام برای تیم‌های رئال ساراگوسا، مایورکا، رئال سوسیداد، سویا و والنسیا بود.

تاریخ غیرمعمول: سوپرجام اسپانیا از سال ۱۹۹۳ در زمستان برگزار نشده بود. دوم دسامبر رئال مادرید توانست در سانتیاگو برنابئو بارسلونا را ۳ بر یک شکست دهد و شانزدهم آن ماه در نوکمپ دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. البته سوپرجام ۲۰۲۰ برای نخستین بار است که در ژانویه برگزار می‌شود. برای دومین بار است که این رقابت‌ها خارج از اسپانیا انجام می‌شود (سال گذشته به میزبانی مراکش بود). همچنین برای اولین بار است که این رقابت‌ها به صورت نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شود.

داربی در سوپر جام: اتلتیکو و رئال مادرید پیش از این در سال ۲۰۱۴ در این بازی‌ها با هم روبرو شده بودند. همچنین در سوپرجام اروپا سال ۲۰۱۸ برابر هم قرار گرفتند. هر دو بار جام به روخی بلانکو رسید. نخستین بار در دو بازی رفت و برگشت انجام شد و دومین دیدار در تالین و در وقت‌های اضافه با پیروزی ۴ بر ۲ اتلتیکو به پایان رسید.

زمین بی طرف: در حالی که آن سوپرجام اروپا را اتلتیکو در استونی فتح کرد سه داربی مادرید نیز در زمین بی طرف برگزار شده است. اولین بار در سال ۵۹-۱۹۵۸ برای دیدار تکراری جام قهرمانان اروپا داربی مادرید در ساراگوسا انجام شد (رئال مادرید توانست ۲ بر یک پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد). همچنین دو فینال لیگ قهرمانان در چنین شرایطی برگزار شد. در فینال لیسبون سفیدپوشان ۴ بر یک پیروز شدند و در میلان در سال ۲۰۱۶ دوباره رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد.

میانگین: دو تیم مادریدی در ۲۷۴ بازی رسمی با هم روبرو شدند که برتری از آن سفیدپوشان است. آنها ۱۴۰ پیروزی کسب کردند و ۴۷۳ گل به ثمر رساند. این در حالی است که روخی بلانکو ۶۸ پیروزی به دست آورد و ۳۸۴ بار دروازه همشهری‌اش را باز کرد. تنها برتری اتلتیکو پیروزی در فینال‌هاست که سهم این تیم پنج برد است و سه بار شکست خورده است.

شکست‌ناپذیر در فینال‌ها: زیدان هرگز به عنوان سرمربی در فینالی شکست نخورده است. سرمربی فرانسوی هر سه بازی لیگ قهرمانان اروپا، دو دیدار جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپرجام اروپا و یک سوپرجام اسپانیا را با پیروزی به پایان رساند. میانگین نتایج سرمربی رئال مادرید برابر اتلتیکو دو پیروزی، پنج تساوی و دو شکست است.

نزدیک شدن به میگل مونیوس:زیدان امشب می‌تواند به دهمین عنوانش با رئال مادرید دست یابد. این اتفاق در صد و هشتاد و هفتمین بازی رسمی‌اش با سفیدپوشان رخ می‌دهد. او در این صورت تنها چهار جام با میگل مونیوس، پرافتخارترین سرمربی مادرید فاصله خواهد داشت.

دهمین فینال سیمئونه: سرمربی آرژانتینی برای دهمین بار فینال را با اتلتیکو تجربه می‌کند. او از ۹ دیدار گذشته توانست ۶ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. تنها سه بار شکست خورد (یک سوپرجام اسپانیا برابر بارسلونا و دو فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید). او امشب می‌تواند در میانگین پیروزی‌هایش در داربی یک تعادل به وجود آورد. اکنون ۹ برد، یازده تساوی و ۱۰ شکست را در ۳۰ بازی به ثبت رسانده است.

عبور از لوییس آراگونس: سیمئونه می‌تواند امروز هشتمین عنوانش را با اتلتیکو فتح کند و از لوییس آراگونس با هفت قهرمانی پیشی بگیرد تا پرافتخارترین سرمربی تاریخ روخی بلانکو شود. میگل مونیوس (۱۴ قهرمانی با رئال مادرید)، پپ گواردیولا (۱۴ قهرمانی با بارسلونا)، یوهان کرویف (یازده قهرمانی با بارسا)، زین الدین زیدان (۹ قهرمانی با رئال مادرید)، لوییس انریکه (۹ قهرمانی با بارسلونا) و فردیناند دائوچیک (هشت قهرمانی با بارسا) پرافتخارترین سرمربی‌های فوتبال اسپانیا هستند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید