جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیشاهرخی: تیم ملی امید برنامه‌ریزی خوبی نداشت اما می‌تواند به المپیک صعود...

شاهرخی: تیم ملی امید برنامه‌ریزی خوبی نداشت اما می‌تواند به المپیک صعود کند

تیم ملی امید فوتبال

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی امید با همبستگی و اتحاد درون تیمی می‌تواند به المپیک صعود کند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، تیم ملی فوتبال امید از چهار روز دیگر در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا به میدان می‌رود و در نخستین دیدار خود باید با ازبکستان، قهرمان دوره گذشته مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا روبرو شود.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آغاز این مسابقات و وضعیت تیم ملی امید گفت: همه هواداران و مربیان ایرانی دوست‌ دارند تیم ملی کشورشان موفق شود. برای موفقیت در این مسابقات باید بهترین شرایط را پیش‌بینی کنیم. ما نباید در گذشته زندگی کنیم بلکه باید بهترین شرایط را رقم بزنیم. اینکه مدام بگوییم ۴۰ سال به المپیک نرفتیم، به بازیکنان فشار می‌آورد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: وقتی به مسابقات نزدیک می‌شویم، در همه محافل ورزشی گفته می‌شود که ۴۰ سال نرفتیم و باید در این دوره صعود کنیم. این موضوع فشار روانی بدی به تیم وارد می‌کند.

وی درباره افزایش تجربه بازیکنان تیم ملی در آستانه این مسابقات گفت: بازیکنان جوان خوب و مربیان زحمتکش در تیم ملی امید حضور دارند که اتحاد و همبستگی خوبی بین آنها وجود دارد. همه دور هم جمع شدند تا نتایج خوبی را رقم بزنند و این شادی را با مردم شریک شوند.

شاهرخی تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی که مسئولان شرایط خوبی را برای آمادگی این تیم رقم نزدند، اگر موفقیتی حاصل شود به نام خودشان مصادره خواهند کرد. با این حال به این تیم امیدوارم و فکر می‌کنم می‌توانیم با همبستگی و اتحاد درون تیمی به المپیک صعود کنیم و از حضور در مسابقات لذت ببریم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی بیان کرد: انتخاب سرمربی با تصمیم فدراسیون فوتبال صورت گرفت. آنها سعی کردند بهترین انتخاب را داشته باشند اما اتفاقاتی در ماه‌های اخیر رقم خورد که در نهایت به شرایط کنونی رسیدیم.

او درباره ارزیابی از وضعیت تیم ملی امید گفت: تیم خوبی داریم اما باید منسجم‌تر عمل کنیم. در گذشته مسابقات تدارکاتی بیشتر انجام می‌شد اما در این دوره بازی‌های تدارکاتی ما کمتر بودند. با این حال با غیرت و غرور ایرانی می‌توانیم برابر رقبا موفق شویم و ان‌شاء‌الله به المپیک راه پیدا کنیم.

شاهرخی همچنین درباره عملکرد ازبکستان و کره‌جنوبی رقبای اصلی تیم ملی امید نیز اظهار کرد: تیم‌های ازبکستان، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا قدرت‌های آسیا هستند و از نظر فنی کیفیت مسابقات را بالا می‌برند. تیم ملی ایران هم از بهترین تیم‌های آسیاست. مشکل ما این است که بر خلاف تیم‌های قدرتمند که از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند، از دو ماه مانده به مسابقات به فکر می‌افتیم.

وی درباره عزل و نصب چهار مربی در چهار سال گذشته برای تیم ملی امید گفت: تغییر دو مربی هم زیاد است چه برسد که ما چهار مربی را در تیم ملی امید به کار گرفتیم. البته در ایران عجیب نیست چرا که ما شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و تصمیمات عجیبی را می‌بینیم. عدم اعتماد به مربی موجب از بین رفتن اعتماد بازیکنان می‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: اگر فدراسیون فوتبال برنامه ریزی حساب شده داشته باشد، می‌تواند طی چند سال از قدرت‌های شرق آسیا هم پیش بیفتد چرا که فوتبالیست‌های ایرانی بااستعداد هستند اما از نظر آموزشی و برنامه‌ریزی به پای شرق آسیا نمی‌رسند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید