جمعه 10 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیرئال مادرید قهرمان جهان در شبکه‌های اجتماعی

رئال مادرید قهرمان جهان در شبکه‌های اجتماعی

رئال مادرید

رئال مادرید در میان تیم‌های ورزشی جهان بیش‌ترین فالوور را در سه شبکه اجتماعی توییتر، اینستاگرام و فیس بوک دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا و به نقل از آس، رئال مادرید بیش‌ترین دنبال کننده را در شبکه‌های اجتماعی دارد. بر اساس تحقیق اسپورتینگ اینتلیجنس در نوامبر سال ۲۰۱۹ سفیدپوشان بیش از ۲۳۲ میلیون فالوور در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک داشتند. تیم مادریدی علاوه بر این که در مجموع در رتبه اول قرار دارد، در هر یک از این شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر تیم‌ها بالاتر است.

اسپانیا قاطعانه رتبه‌های نخست و دوم را به خود اختصاص داده است. دومین جایگاه برای بارسلونا، تیم دیگر حاضر در لالیگا است. آبی اناری‌ها در میان سه شبکه اجتماعی ۲۱۳.۶ میلیون نفر دنبال کننده دارند (۱۰ میلیون کم‌تر از رئال مادرید). حکمرانی دو باشگاه اسپانیایی کاملا آشکار است و در رتبه های سوم و چهارم تیم های منچستریونایتد و چلسی دیده می‌شوند. تیم شهر منچستر ۱۲۶ میلیون یورو فالوور دارد و چلسی تنها ۸۱ میلیون. قدرت نمایی رئال مادرید و بارسلونا بیش از همه در فیس بوک است که سفیدپوشان ۱۱۰ و آبی اناری ها ۱۰۳ دنبال کننده دارند. هیچ تیمی به این رقم نزدیک نیست.

لالیگا در میان ۲۰ تیم یک نماینده دیگر هم دارد. اتلتیکومادرید در رتبه پانزدهم قرار دارد و در میان شبکه‌های اجتماعی ۲۷ میلیون نفر این تیم را دنبال می‌کنند. روخی بلانکو هم بیش‌ترین فالوورهایش را در فیس بوک دارد. ۱۳ میلیون نفر اکانت اتلتیکو را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

غلبه فوتبال در این فهرست کاملا آشکار است. ۱۰ تیم اول به پنج لیگ بزرگ اروپایی اختصاص دارند. پنج تیم برای لیگ برتر انگلیس، دو تیم لالیگا، یک تیم سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه است. برای پیدان کردن یک تیم غیرفوتبالی که بیش‌ترین فالوور را دارد باید تا رتبه یازدهم پایین رفت. لس آنجلس لیکرز که در NBA حاضر است این جایگاه را به خود اختصاص داده است. این تیم در شبکه‌های اجتماعی ذکر شده ۳۹ میلیون دنبال کننده دارد. NBA بیش‌ترین نماینده را در فهرست ۳۰ تیم برتر دارد. هفت تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز، شیکاگو بولز، میامی هیت، هیوستون راکتس، کلیولند کاوالیرز و بوستون سلتیکس، لیکرز را همراهی می کنند.

در هند که فوتبال ورزش اول نیست، کریکت خود را در این فهرست نشان می‌دهد. این کشور آسیایی با جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر چهار تیم در میان ۳۰ باشگاه نخست دارد.

در این فهرست برای دیگر رشته‌ها نیز فضا وجود دارد. دو تیم فوتبال آمریکایی در این فهرست دیده می‌شوند. کوبویز با ۱۵.۶ میلیون دنبال کننده در رتبه بیست و هفتم قرار دارد و نیو انگلند پتریوتس با ۱۴.۵ میلیون در جایگاه بیست و هشتم دیده می‌شود. آخرین رتبه برای بیسبال است. یانکیز که در لیگ MLB حضور دارد ۱۴.۵ میلیون فالوور دارد.

سفیدپوشان به دنبال گسترده کردن شهرت خود

با وجود این که مادرید بیش از ۲۲۳ میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد، هدف فلورنتینو پرس این است که باشگاهش را در این بخش و مارکتینگ قوی‌تر کند. رییس باشگاه رئال مادرید می‌خواهد تیمش در همه جهان شناخته شده باشد. به همین خاطر افرادی را به کار گماشته است تا در این دو بخش کار کنند. باشگاه اسپانیایی با چند گروه  ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفری قرارداد امضا کرد تا برند رئال مادرید در تمام جهان گسترده شود.

یکی از نخستین روش‌ها بیش‌تر کردن فالوورهاست. سفیدپوشان می‌خواهند مانند بارسلونا یک صفحه مخصوص در فیس بوک داشته باشند. هزینه اشتراک ماهانه این صفحه ۲.۴۹ یورو خواهد بود و برای آبی‌اناری‌ها ۳ یورو در ماه است.

حضور کمرنگ تیم‌های چینی در شبکه‌های احتماعی

در رابطه با چین شرایط عجیب است. کشور آسیایی پرجمعیت‌ترین در جهان است و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد. با این حال حضورش در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک خیلی کمرنگ است. گوانژو اورگرنده، پرافتخارترین تیم این کشور که هشت قهرمانی در لیگ به دست آورده است بیش‌ترین حضور را در شبکه های اجتماعی دارد. این تیم ۱۰۹ هزار فالوور دارد و این رقم تقریبا نیمی از دنبال کننده‌های این لیگ است. دلیل این موضوع کاملا آشکار است چون در چین مردم از برنامه‌های مخصوص کشورشان همچون وی چت، سینا ویبرو و تنسنت استفاده می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید