جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرمز دوم‌ کارت‌های بانکی فعلا معتبر است

رمز دوم‌ کارت‌های بانکی فعلا معتبر است

کارت های بانکی

در پی اقدام شبکه بانکی برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف(پویا)، بانک مرکزی اعلام کرد: خرید و پرداخت‌های اینترنتی در حال حاضر با رمز دوم پویا با استفاده از اپلیکیشن‌های تولید رمز پویا قابل انجام است و رمز دوم ایستا (فعلی) برای مشتریانی که تاکنون رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند، قابل استفاده است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، در راستای افزایش امنیت در تراکنش‌های بدون حضور کارت، بانک مرکزی اعلام کرد که مشتریان بانکی نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت بانکی خود اقدام کنند تا از ابتدای دی ماه (امروز) تراکنش‌های اینترنتی با رمز دوم یکبار مصرف انجام شود.

اکنون طبق اعلام بانک مرکزی، رمز دوم ایستا (فعلی) برای مشتریانی که تاکنون رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند، قابل استفاده است.

این دسته از مشتریان لازم است طی روزهای آینده نسبت به نصب اپلیکشین یا تایید شماره همراه خود برای دریافت پیامک رمز دوم از طریق بانک مربوطه اقدام کنند.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که در جهت رفاه حال مردم، پیرو درخواست‌های مکرر از بانک‌ها و موسسات اعتباری و برای بالا بردن ضریب نفوذ طرح در آغاز اجرا، استفاده از «سرویس پیامک» برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ماه آغاز می‌شود و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به انجام می‌رسد.

در این فاصله کسانی که رمز دوم پویا را فعال نکرده‌اند، همچنان می‌توانند از رمز دوم ایستا استفاده کنند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید