پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هافواید بی‌نظیر مصرف جعفری که شما را غافلگیر می‌کند

فواید بی‌نظیر مصرف جعفری که شما را غافلگیر می‌کند

جعفری گیاهی بومی منطقه مدیترانه است. این گیا صدها سال به عنوان روغن یا گیاه در سیستمهای دارویی باستان برای سم زدایی و تهیه مواد ضد عفونی کننده و همچنین ضد التهاب مورد استفاده قرار می گرفته است.

جعفری گیاهی بومی منطقه مدیترانه است. این گیا صدها سال به عنوان روغن یا گیاه در سیستمهای دارویی باستان برای سم زدایی و تهیه مواد ضد عفونی کننده و همچنین ضد التهاب مورد استفاده قرار می گرفته است.

به گزارش رتبه آنلاین از انتخاب، اجزای مهم این گیاه که باعث می شوند تبدیل به ماده ای بسیار مفید شود شامل موارد زیر است: ترکیبات فنولیک ، کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان ها ، اسید اسکوربیک و روغنهای مفید.در ادامه به برسی برخی از خواص مفید جعفری می پردازیم:

خواص آنتی اکسیدانی

جعفری سرشار از آنتی اکسیدان های فلاونوئید ، یعنی بتاکاروتن و آلفاکاروتن ، لوتولین ، آپیژنین و لیکوپن است. آنها بدن را در برابر استرس محافظت می کنند و باعث گسترش رادیکال های آزاد در بدن و حتی مبارزه با التهاب می شود. همچنین در ساخت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های مزمن کمک می کند.

 

هضم غذاها

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آمریکایی حاکی از خواص دیورتیک جعفری است که باعث کاهش نفخ و احتباس آب می شود. این  مطالعه روی موش ها نشان داد که بعد از 24 ساعت مقدار ادرار پس از مصرف گیاه افزایش یافته است. این گیاه همچنین برای تسکین شکم از هرگونه ناراحتی و تولید ادرار در کلیه ها بسیار مفید است. درواقع با مصرف این گیاه می توانید از بروز مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری کنید.

فواید بی نظیر مصرف جعفری که شما را غافلگیر می کند

ویتامین های C و K

جعفری پر از ویتامین ها ، به خصوص ویتامین K است که یک ماده مغذی اساسی برای اتصال همه مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت استخوان ها مانند کلسیم ، فسفر ، منیزیم و ویتامین D است. این ماده همچنین حاوی ویتامین کافی است که به میکروبیوم روده سالم کمک می کند. ، جایی که سیستم ایمنی بیشتر از همه تحت تأثیر قرار می گیرد. این امر با کاهش التهاب در بدن ، خطر ابتلا به چندین بیماری مانند آرتروز ، دیابت و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

 

خواص ضد باکتریایی

این گیاه می تواند به جلوگیری از تشکیل باکتری هایی که منجر به عفونت می شوند کمک کند و به پوست و سلامت آن کمک کند. ریشه ها و دانه های جعفری خاصیت ضد میکروبی دارند و به همین دلیل در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که به حفظ بهداشت روزانه مانند صابون ها و مواد شوینده کمک می کند.

 

سلامت کلیه

این ماده با جلوگیری از اضافه شدن کلسیم  بدن و کاهش pH ادرار باعث کاهش خطر تشکیل سنگ کلیه می شود. همچنین با پایین آمدن اسیدیته ، pH بدن را در حد نرمال نگه می دارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید