پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرورزشیزورخانه و مجموعه ورزشی ۸۰ ساله برج می‌شود!

زورخانه و مجموعه ورزشی ۸۰ ساله برج می‌شود!

علی بیات/میثم نصیری

پیشکسوت کشتی تهران از تعطیلی زورخانه و مجموعه ورزشی امام علی (ع) در منطقه اختیاریه تهران خبر داد و گفت: قصد دارند با تخریب این مجموعه ورزشی، آن را تبدیل به برج تجاری کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، علی بیات در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مجموعه ورزشی امام علی (ع) قدمتی حدودا ۸۰ – ۹۰ ساله دارد که زورخانه شهید طوقانی، باشگاه کشتی و مجموعه ای چند منظوره والیبال، بسکتبال و رزمی نیز در دل این مجموعه ورزشی فعالیت داشتند اما مدتی است که درهای این مجموعه را بسته اند و می‌خواهند احتمالا آن را تخریب و تبدیل به برج تجاری کنند.

بیات به قدمت این مجموعه اشاره کرد و گفت: در گذشته و حدود ۸۰ سال پیش فردی به نام احمد محبی با مشقت فراوان آجر روی آجر گذاشت و محلی را برای حضور پهلوانان و کشتی گیران و انجام ورزش زورخانه احداث کرد. وقتی که من بچه بودم، ما را به آنجا راه نمی داند و ما از حفاظ پنجره بالا می رفتیم تا ورزش کردن پهلوانان را تماشا کنیم. البته همین زورخانه و باشگاه کشتی باعث شد که من جذب ورزش شوم و زیر نظر استاد بزرگ منطقه شمیران به نام ناصر رحیمی کشتی را یاد گرفتم. در این مجموعه ورزشی قهرمانان و افراد بزرگی همچون حاجی فیلی، سید عباسی، جهانشاه، پرویز عالی، شیرزاد احمدی، روح الله گودرزی، محسن فرح وشی و برادران خادم فعالیت می کردند.

او به بازسازی این مجموعه در اوایل دهه ۶۰ شمسی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اکبر محبی بازنشسته شد و من سرپرست این باشگاه که صنایع دفاع  هم نام گرفت، شدم و با حمایتهای مهندس اکبر ترکان که آن موقع وزیر دفاع بود و همچنین کمک حاج آقا گلشنی، سالن ۸۰۰ متری کشتی با سه تخته تشک ساختیم. این در حالی بود که در زمان جنگ بودیم و با خون دل خوردن و بدبختی فراوان زمین مجاور که دره بود را با بولدوزر مسطح کردیم و سالن کشتی زدیم.

پیشکسوت کشتی تهران در ادامه گفت: من هم بازنشسته شدم اما این مجموعه چند منظوره به محلی برای ورزش کردن جوانان منطقه اختیاریه و پاسداران تبدیل شده بود و من هم گهگاهی سری به باشگاه می زدم اما حالا همه را بیرون ریخته‌اند و درهای باشگاه را بستند چرا که می خواهند احتمالا برج بسازند.  بعد از انقلاب این محل را برای مردم و به عشق بچه های ورزشکار با چنگ و دندان حفظ کردیم اما حالا می خواهند آن را تخریب کنند. اگر این مکان نبود من و بسیاری مانند من به جای ورزشکار شدن سمت قلیان و قهوه خانه می رفتند. تخریب این مکان جوانان را به جای ورزش به سمت خلاف و حاشیه می کشاند.

سرپرست سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: تاکنون کسی به داد ما نرسیده و حرف ما را گوش نکردند. همه ورزشکاران دلگیر هستند. در را بسته اند. زورخانه مسجد دوم است و بیشتر از مسجد ذکر مولا و ائمه اطهار را می گویند اما حالا این مکان را بسته اند و پاسخگو هم نیستند. خواهشمان از مسئولان این است بخاطر جوانان این منطقه از تخریب صرف نظر کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید