پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریبیژن علیمحمدی درگذشت

بیژن علیمحمدی درگذشت


بیژن علیمحمدی -دوبلور- قدیمی صبح امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش رتبه آنلاین، امیر عطرچی -دوبلور- در گفت‌وگو با ایسنا خبر درگذشت بیژن علیمحمدی را تایید کرد و گفت:با نهایت تاسف و تاثر دوست و همکار عزیزمان جناب آقای بیژن علیمحمدی، ساعت پنج صبح امروز چشم از جهان فروبست. روحش شاد و یاد و خاطراتش تا ابد ماندگار.

علیمحمدی مدتی بود به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری بود و امروز ۱۴ آبان در بیمارستان امام خمینی(ره) درگذشت.

از آخرین کارهای این دوبلور با سابقه، دوبله مستند «بارسلونا» که وی مدیر دوبلاژ آن بود نام برد.

زنده‌یاد علی محمدی متولد ۱۳۴۰ بود و از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز و طی چندین دهه فعالیت حرفه ای آثار بسیاری را در کارنامه هنری خود ثبت کرد. وی از صداپیشگان تیپ ساز بود که در سریال «معمای شاه» به جای چندین شخصیت از جمله حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله طالقانی و همچنین سریال «مختارنامه» نیز به جای چندین شخصیت صداپیشگی کرده است.

وی همچنین در سریال‌های تاریخی «امام علی(ع)» و «روشن‌تر از خاموشی»، فیلم سینمایی «روز واقعه»، در انیمیشن «لاک پشت‌های نینجا» و مستندهای بسیاری صداپیشگی کرده است که آخرین همکاری مرحوم علی محمدی با دوبلاژ سیما به صداپیشگی مستند «سیدحسن نصرالله» پخش شده از شبکه سه سیما برمی‌گردد.

پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد بلال صدا و سیما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.

مراسم ترحیم این هنرمند نیز جمعه ۱۷ آبان از ساعت۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مسجد امیر المومنین (ع) واقع در بلوار مرزداران تهران برگزار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید