جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزبورس همچنان می‌تازد

بورس همچنان می‌تازد


فعالان بازار سرمایه امروز شاهد رکورد جدیدی در شاخص بورس اوراق بهادار بودند؛ به طوری که این شاخص برای اولین بار توانست به کانال ۳۱۲ هزار واحدی وارد شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، امروز (دوم مهر) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۷۱۳ واحد رشد کرد و توانست برای اولین بار در تراز  ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ واحدی قرار گیرد.

شاخص کل هم وزن نیز در این بین ۳۳۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحدی رشد کرد. همچنین شاخص آزاد شناور توانست با ۷۲۴ واحد رشد رقم ۳۵۹ هزار و ۴۲۵ واحدی را پشت سر بگذارد.

گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۲۳۹، ۱۸۰ و ۱۲۰ واحد تاثیر مثبت سعی کردند که شاخص های بازار را به سمت بالا هدایت کنند.

از طرفی معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا به ترتیب ۱۹۹، ۱۷۰ و ۱۴۰ واحد شاخص های بازار را با کاهش مواجه کردند.

خودرویی‌ها که امروز عمدتا با رشد قیمت پایانی مواجه بودند، توانستند با حجم معاملات ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهند.

بعد از این گروه شیمیایی‌ها، مواد دارویی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۴۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود پنج میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

امروز در بورس تهران ۱۶۹ سهم با رشد و ۱۹۱ سهم با افت قیمت مواجه شدند. از طرفی در فرابورس ایران ۹۸ سهم افزایش و  ۹۶ سهم کاهش قیمت را تجربه کردند.

آیفکس نیز با حدود ۱۷ واحد رشد مواجه شد که به این ترتیب تا کانال ۴۱۳۸ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران ۱۰۴۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید