جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیخروج ۱.۴۴ تریلیون دلار سرمایه از انگلیس

خروج ۱.۴۴ تریلیون دلار سرمایه از انگلیس


یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا از خروج گسترده سرمایه‌های بانکی از انگلیس به دیگر کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از تی آر تی، با نزدیک شدن به زمان برگزیت و افزایش احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا با توجه به شرایط سیاسی موجود، بسیاری از بانک های بزرگ جهان تصمیم به انتقال دارایی های خود از این کشور به دیگر قطب‌های مالی و بانکی اروپایی گرفته اند.

به گفته آندرا انریا، تاکنون ۲۴ بانک بزرگ اقدام به انتقال تمام یا بخشی از دارایی‌های خود از انگلیس به دیگر کشورهای اروپایی کرده اند.

ملکه الیزابت با درخواست نخست وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور تا اواسط اکتبر موافقت کرده و این مساله احتمال خروج بدون توافق را بسیار بیشتر از قبل کرده است. در صورتی که انگلیس با خروجی سخت راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کند، نقل و انتقالات بانکی بین این کشور با اعضای اتحادیه اروپا بسیار سخت‌تر و پرهزینه تر از قبل خواهد شد.

هزینه انتقال دارایی های بانکی از انگلیس به دیگر کشورها تاکنون از ۱۰ ها میلیارد دلار عبور کرده است و حتی بانک های آمریکایی نظیر ” بنک اف امریکا”، ” مورگان استنلی”، “بارکلی” و ” گلد من ساکس” برخی از دارایی‌های خود را از لندن به فرانکفورت، پاریس و دوبلین انتقال داده اند.

پیشتر مؤسسه رتبه بندی ” اس اند پی” در گزارشی نوشته بود که اگر انگلیس در سال ۲۰۱۶ رأی به ماندن در اتحادیه اروپا می‌داد، حدود سه درصد از اندازه خود در سال ۲۰۱۸ بزرگ‌تر می‌بود. به طور میانگین رشد اقتصادی انگلیس در هر فصل از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

بانک گلدمن ساکس نیز در گزارشی زیان برگزیت بر اقتصاد انگلیس را حدود ۷.۸ میلیارد پوند در هر فصل برآورد کرده بود. گلدمن ساکس در گزارشی با اشاره به بن بست ایجاد شده در انگلیس بر سر مساله برگزیت و بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران نوشته است که از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ تاکنون، اقتصاد انگلیس به طور متوسط در هر هفته ۶۰۰ میلیون پوند خسارت دیده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید