جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریبازتاب نمایش فیلمی درباره بازی‌های دیجیتال در جشنواره فیلم کودک

بازتاب نمایش فیلمی درباره بازی‌های دیجیتال در جشنواره فیلم کودک


کارگردان فیلم «بازیووو» گفت: کودکان در هر صورت به دنیای بازی‌های دیجیتال نزدیک و آغشته می‌شوند، چه فیلمی در نهی این نزدیک شدن ساخته شود و چه نه.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نشست رسانه‌ای«بازیووو»، یکی از فیلم‌های سینمایی بلند راه‌یافته به بخش ملی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، شامگاه دوم شهریور ماه با حضور عوامل و بازیگران خردسال این فیلم برگزار شد.

«بازیووو» یک فیلم داستانی شاد و فانتزی است که داستان آن ورود چند کودک به دنیای بازی‌های دیجیتال را روایت می‌کند. یکم شهریور ماه این فیلم در حالی برای بار دوم در سینما ساحل اصفهان به نمایش درآمد که ساعاتی پیش از اکران، تمام بلیت‌های آن فروش رفته بود و به دلیل این استقبال، سانس اکران فوق‌العاده در ساعت 22:45 نیز برای آن ترتیب داده شد.

سید غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده «بازیووو» در نشست رسانه‌ای این فیلم که پس از اکران آن برگزار شد، فیلم سینمایی را محصول کار همه دست‌اندرکاران دانست و گفت: «بازیووو» اولین تجربه حرفه‌ای میثم معراجی به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی بوده و مجموعاً فیلم بسیار خوب و قابل قبولی تولیدشده است.

وی ادامه داد: کار ما به‌شدت سخت بود، به‌خصوص که با مشکلات آب و هوایی هم روبرو بودیم، اما با مشکلات مالی در طول اجرا مواجه نشدیم.

میثم معراجی، تهیه‌کننده اجرایی این فیلم نیز گفت: به احترام جشنواره فیلم کودک و نوجوان، مجبور شدیم فیلم را خیلی زود جمع کنیم و با آمادگی حدوداً ۷۰درصدی در جشنواره شرکت کردیم، چون فکر می کردیم جشنواره به فیلم‌های شاد نیاز دارد و خیلی خوشحالم فیلمی ساختیم که امروز بچه‌ها در سالن، همراه با آن دست زدند، خوشحال بودند و خندیدند.

وی تصریح کرد: نسل ما، در کوچه بازی می کرد ولی الان کوچه‌ای نمانده که بچه بخواهد در آن بازی و خودش را تخلیه کند. در فیلم هم ‌جایی برای قضاوت اینکه بازی‌های دیجیتال خوب‌ هستند یا بد نگذاشتیم و اجازه دادیم تا مخاطب خودش دراین‌باره تصمیم بگیرد.

امیرحسین قهرایی، کارگردان «بازیووو»  نیز با بیان این مقدمه که مدت زیادی است کار سینمایی برای کودکان انجام نداده، اظهار کرد: بعد از مدت‌ها می‌خواستم فیلم سینمایی بسازم. فیلم‌نامه آقای خورشیدی را خواندم و دیدم موضوع و جریاناتی دارد که بچه‌های امروزی دوست دارند.

وی معتقد است که کودکان در هر صورت به دنیای بازی‌های دیجیتال نزدیک و آغشته می‌شوند، چه فیلمی در نهی این نزدیک شدن ساخته شود و چه نه.

قهرایی، با اشاره به روند موزیکال فیلم گفت: این فیلم فوق‌العاده پر ریتم است و به کم‌حوصلگی کودکان در طول انجام کار توجه داشتیم. ضمن اینکه تلاش کردیم تا کودکی که تنش‌های کنونی جامعه را لمس می‌کند، ساعتی در سینما بنشیند، از تمام تفکرات منفی دور شود و بخندد.

وی افزود: مخاطب اصلی این فیلم کودکان و نوجوانان حدود ۷ تا ۱۵سال هستند و کوشیده‌ایم تا این قشر علاوه بر شاد شدن در حین دیدن فیلم، از نکاتی مثل اهمیت خانواده و تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها نیز تأثیر بپذیرند.

کارگردان «بازیووو» علت موفقیت خود در جلب نظر کودکان و نوجوانان را سه نسل فعالیت کودک درونش عنوان کرد و گفت: کودک درون من خیلی زنده است و دنیای بچه‌ها را دوست دارم و همیشه در تلاش بودم تا ببینم چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند.

سلمان خورشیدی، فیلم‌نامه‌نویس «بازیووو» نیز که در این نشست حضور داشت خاطرنشان کرد: در سینمای کودک ما در ابتدای مسیری ایستاده‌ایم که انتهای آن روشن است.

وی ادامه داد: در «بازیووو» این ما هستیم که به دنیای بازی وارد می‌شویم نه دنیای بازی وارد زندگی ما. همه ایده‌ها نیز حول محور خانواده و رفاقت گسترش پیدا کرده است.

سپس رضا درستکار، منتقد حاضر در نشست گفت: تغییر کوچکی در سینمای کودک و نوجوان در شرف وقوع است و احساس می‌کنم که در حال گذار و بروز اتفاقات خوب برای سینمای کودک و نوجوان هستیم. فضا بازتر و شادتر شده و ما محیط سینمایی بهتری را تجربه می‌کنیم.

سهیل نوروزی، فیلم‌بردار فیلم «بازیووو» کار جلوه‌های ویژه را در ایران، سخت دانست و توضیح داد: در «بازیوو» از این می‌ترسیدیم که فضای مورد نظر به‌درستی خلق می‌شود یا خیر و تمام تلاشم را انجام دادم تا این اتفاق بیفتد. نتیجه هم خوب بود.

محمدرضا هدایتی، بازیگر «بازیووو» نیز اظهار کرد: کارهای کودک کمی انجام داده‌ام اما آن‌ها که انجام داده‌ام نیز درست و پرطرفدار بوده‌اند. در این فیلم، برای بازیگر خردسال از بازیگردان استفاده‌نشده و هر چه هست نشات گرفته از هوش بچه‌ها و ارتباط خوب کارگردان، تهیه‌کننده و دیگر عوامل با آن‌هاست.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید