سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریفهرست کتاب‌های برگزیده برای پیش‌دبستانی‌ها

فهرست کتاب‌های برگزیده برای پیش‌دبستانی‌ها


فهرست کتاب‌های برگزیده منتشرشده هفت سال اخیر در ایران برای کودکان پیش‌دبستانی منتشر شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، بنا بر اعلام، این مجموعه برای باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان تهیه شده، اما برای همه‌ والدین، معلمان، مربیان، مدرسه‌ها و خانواده‌ها مفید است.

درباره این فهرست عنوان شده است: این فهرست در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی تهیه شده، اما می‌توان گفت کامل‌ترین فهرست است، زیرا در تهیه‌ آن به کتاب‌های برگزیده‌ همه‌ گروه‌های داوری و فهرست‌ها و جوایز دولتی و غیردولتی توجه شده است.

در تهیه این کتاب‌ها سعی شده است فهرستی از کتاب‌های برگزیده در چند سال اخیر منتشر شود که هم در کتاب‌فروشی‌ها موجود باشد و هم از ارزش ادبی، هنری، علمی، فنی و محتوایی برخوردار باشد. در این کتاب‌ها از تمام فهرست‌ها و جوایز معتبری که در چند سال اخیر در کشور در حال برگزاری است بهره گرفته شده و هر کتابی که به فهرست راه یافته حداقل در یک فهرست (جایزه) نهادهای ادبیات کودک دولتی و غیردولتی حضور داشته است. این فهرست کتاب‌های چاپ اول را از ابتدای دهه ۹۰ در برمی‌گیرد.

برای تهیه این کتاب‌ها پس از جلسات متعدد با ادارات و سازمان‌های فرهنگی مختلف دولتی و غیردولتی شامل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و شورای کتاب کودک، لیست کتاب­‌های برگزیده این نهادها و سازمان­‌ها جمع‌آوری شده است. به همراه این لیست­‌ها از کتاب‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف کشور شامل جایزه پروین اعتصامی (جشنواره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، جایزه شهید حبیب غنی‌پور، جایزه کتاب برتر (انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان)، کتاب‌نامه‌های رشد، لیست دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و همچنین فهرست لاک‌پشت پرنده (که هر فصل با ارزیابی کتاب‌های منتشرشده فهرستی از کتاب‌های برگزیده را منتشر و در پایان سال نشان طلایی و نقره‌ای را به بهترین کتاب‌های سال اعطا می‌کند) استفاده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ذخیره این فهرست و کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://bookpromotion.ir مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید