جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهرینرخ بیکاری فرانسه کاهش یافت

نرخ بیکاری فرانسه کاهش یافت


نرخ بیکاری در فرانسه تا پایان ماه ژوئیه به ۸.۵ درصد رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از رویترز، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است تا بدین ترتیب نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و سومین اقتصاد بزرگ اروپایی در پایین‌ترین سطح خود از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون قرار گیرد.

این نرخ بیکاری حتی از نرخ بیکاری پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بازار کار فرانسه نیز ۰.۱ درصد کمتر است. بهبود نسبی شرایط بازار کار در کشوری که یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در بین کشورهای اروپایی‌ را دارد باعث بهبود محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه شده است.

اگر چه برنامه دولت فرانسه برای ارتقای امنیت شغلی کارکنان باعث آسودگی خاطر آنها شده است اما همین مساله باعث شده است تا کارفرمایان برای استخدام نیروهای جدید دست به عصا حرکت کنند چرا که اخراج آن‌ها دشوار تر شده است.

نرخ بیکاری در شهرهای بزرگ فرانسه از متوسط نرخ بیکاری کل کشور پایین تر بوده و با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به ۸.۲ درصد در ماه ژوئیه رسیده است. در حال حاضر ۲.۴ میلیون فرانسوی فاقد شغل هستند که در مقایسه با ماه ژوئن ۶۶ هزار نفر کمتر است.

متوسط نرخ بیکاری در فرانسه در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۹.۲۴ درصد بوده که کمترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۰۸ با ۷.۲ درصد و بیشترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۱۰.۷ درصد سه ماهه نخست سال ۱۹۹۷ بوده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید