جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روز۵۲ پتنت ثبت بین‌المللی شد

۵۲ پتنت ثبت بین‌المللی شد


کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تا کنون از ثبت ۵۲ اختراع در دفاتر ثبت اختراع معتبر بین‌المللی حمایت کرده است تا نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری و به طور خاص موضوع ثبت اختراع خارجی رفع شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی با حمایت ۹۰ درصدی از مخترعان برای ثبت در دفاتر بین‌المللی معتبر در این مسیر همراه شده است تا این روند سرعت گیرد. تا کنون هزار و ۵۲۳ درخواست از سوی مخترعان به کانون ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۲ پرونده در مرحله ارزیابی حمایت از آنها مورد تایید قرار گرفته است. همچنین ۵۲ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری و به طور خاص موضوع ثبت اختراع خارجی اقدام به استقرار واحدهای فعال در این حوزه در قالب یک مجموعه متمرکز کرده است.

این مرکز که از سال ۱۳۸۴ به عنوان واحد مالکیت فکری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال ۱۳۹۳ و با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب «کانون پتنت ایران» امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به‌ویژه ثبت اختراع را در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده‌دار شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید