پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراین اپلیکیشن‌ها از نرم‌افزارهای اختصاصی اپل بهترند!

این اپلیکیشن‌ها از نرم‌افزارهای اختصاصی اپل بهترند!


به گفته کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری، برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاههای آنلاین از نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط خود اپل بهترند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، به گفته بسیاری از کارشناسان و همچنین کاربران و علاقمندان به فناوری و گوشی‌های هوشمند ، برخی از اپلیکیشن‌های موجود در پلتفرم فروشگاههای آنلاین همچون اپ‌استور اپل و گوگل پلی‌استور از برنامه‌های اختصاصی توسعه داده شده توسط خود اپل بسیار بهتر بوده و بیشتر از سایر اپلیکیشن‌های اپل رضایتمندی کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

این گزارش که در وب‌سایت بیزینس اینسایدر آمده است، به مرور و معرفی برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار برنامه‌های محبوب و پرطرفدار موبایلی خواهد پرداخت:

بجای اپل موزیک ، از اسپاتیفای استفاده کنید

نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملاً قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها گوش بسپارند.

بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی همچون اپلیکیشن اسپاتیفای به شمار می‌روند.

اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تأسیس و راه‌اندازی شد و از آن سال تاکنون نیز توانسته است توجه و علاقه میلیون‌ها کاربر موبایل را به خود جلب کند و موجب رضایت و تجربه لذت بخش آنها در گوش سپردن به موسیقی‌های موردنظرشان شود.

از بزرگترین رقبای اسپاتیفای، می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.

بجای Numbers، از مایکروسافت اکسل استفاده کنید

این اپلیکیشن که به منظور توسعه ، ساخت و نوشتن صفحات گسترده طراحی و توسعه داده شده است، به‌صورت اختصاصی برای استفاده کاربران دستگاههای آیفون ، آی‌پد و آی‌پاد تاچ عرضه و ارائه شده است. کاربران قادر خواهند بود با استفاده از این اپلیکیشن به صورت تخصصی ، اعداد و ارقام موردنظر خود را وارد صفحه گسترده کرده و تنها با اشاره انگشتان خود، به ساخت و مدیریت آن بپردازند. این در حالیست که مایکروسافت اکسل که از سوی شرکت مایکروسافت در ابتدا برای کاربران رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز طراحی شد،  از قابلیت‌های بسیار وسیع تر و کاملتری برخوردار شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت بسیار حرفه‌ای کار خود را انجام دهند.

بجای keynote ، از پاورپوینت استفاده کنید

نرم‌افزار اختصاصی اپل به منظور ارائه اسلایدها keynote نام دارد که در اصل همان کار مایکروسافت پاورپوینت را می‌کند اما تنها برای محصولات و دستگاه‌های توسعه داده شده توسط اپل همچون آیفون و آی‌پد کار می‌کند. یکی از برتری‌های استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت آن است که در صورت ساخت یک ارائه و اسلاید ، در همه دستگاهها قابل استفاده و ویرایش خواهد بود و آنها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌های جدید، می‌توانند فایل مربوطه را ویرایش کنند.

بجای iMovie از ویدئوشاپ استفاده کنید

اپلیکیشن iMovie یک نرم‌افزار اختصاصی اپل برای ویرایش فایل‌های ویدیویی و فیلم به شمار می‌رود که بنابر گفته‌های کارشناسان ، بهتر از کاربران محصولات اپل نظیر آیفون از نرم افزار ویدئوشاپ استفاده کنند. آنها بر این باورند که اپلیکیشن ویدئوشاپ بسیار بهتر از iMovie اپل توسعه داده شده است‌.

بجای برنامه Health ، از MyFitnessPal استفاده کنید

کاربرانی که به استفاده از برنامه‌های تناسب اندام و سلامتی علاقمندند، بنابر توصیه خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون ، بهتر است به جای برنامه Health اپل ، از اپلیکیشن MyFitnessPal استفاده کنند.

بجای Pages ، از مایکروسافت ورد استفاده کنید

مایکروسافت آفیس ورد ( Microsoft Office Word) همواره یکی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده کاربران رایانه و گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که همواره نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه توسط کاربران ترجیح داده می‌شود.

بجای مرورگر اینترنتی سافاری، از گوگل کروم استفاده کنید

مرورگرهای اینترنتی همواره یکی از نقاط قوت و ضعف سیستم‌عامل‌های توسعه داده شده توسط غول‌های تکنولوژی همچون گوگل و اپل به شمار می‌روند که به گفته کاربران، مرورگر گوگل کروم نسبت به سافاری اپل از قابلیت های بهتر و بیشتری برخوردار است.

بجای Weather ، از Dark Sky استفاده کنید

کاربران اخیرا در گزارشی اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن پیش‌بینی وضعیت آب و هوای Dark Sky از برنامه اختصاصی مشابه اپل تحت عنوان Weather بسیار بهتر است و در بسیاری از مواقع پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از آب و هوا به آنها ارائه داده است.

بجای اپل‌مپ ، از گوگل مپ استفاده کنید

اپلیکیشن اپل‌مپ برنامه مخصوص اپل برای نشان دادن نقشه و جهت‌های جغرافیایی برای دستگاه‌های الکترونیکی اپل با سیستم‌عامل مبنی بر آی او اس (OS) است و همانند نقشه جغرافیایی گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد  مسیرهای موردنظر خود را از طریق سیستم موقعیت‌یاب ناوبری پیدا کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران، میزان رضایت‌مندی از گوگل مپ نسبت به اپل‌مپ بسیار بیشتر بوده است.

بجای تقویم اپل ، از گوگل کلندر استفاده کنید

اپلیکیشن تقویم اختصاصی توسعه داده شده توسط گوگل از سوی کاربران نسبت به تقویم اپل ترجیح داده شده است چراکه به عقیده آنها، دارای قابلیت‌های بهتر و رابط کاربری مناسب‌تری است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید