جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌ها۴ سیاره میهمانان آسمان شهریور/زندگی در مریخ همچنان دشوار است

۴ سیاره میهمانان آسمان شهریور/زندگی در مریخ همچنان دشوار است

۴ سیاره میهمانان آسمان شهریور/زندگی در مریخ همچنان دشوار است

اصفهان- مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: در شهریورماه امسال سیاراتی مانند زهره، مشتری، زحل و مریخ در آسمان قابل مشاهده خواهند بود.

به گزارش رتبه آنلاین، مهدی اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهریور امسال وضعیت مناسبی برای رصد سیارات زهره، زحل، مریخ و مشتری از اول شب تا بامداد در آسمان فراهم است.

وی افزود:‌ سیاره ناهید در غرب و سیاره مریخ در جنوب  آسمان با چشم غیرمسلح قابل  مشاهده خواهند بود که با استفاده از تلسکوپ می توان دقیق تر این سیارات را دید و سیارات اورانوس و نپتون نیز در نیمه های شب قابل رصد خواهند بود.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان ادامه داد:‌ از آنجایی که سیارات بر روی مدار به دور خورشید می چرخند گاهی اوقات در آسمان شب و گاهی در آسمان روز قرار دارند و هرچه به سمت پاییز برویم سیارات در آسمان روز قرار می گیرند و به راحتی قابل مشاهده نخواهند بود.

وی گفت:‌ پنجشنبه ۲۲ شهریورماه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ شب در مرکز نجوم ادیب برنامه رصد سیاره ها را خواهیم داشت.

اسحاقی در ارتباط با شرایط سیاره مریخ برای زندگی گفت: مریخ از همه سیارات شرایط بهتری دارد اما به دلیل مشکلاتی اعم از نبود اکسیژن و گرانش زمین شرایط برای زندگی سخت است.

وی افزود: در سیاره مریخ جو رقیقی وجود دارد که نمی تواند اشعه های نور خورشید را دفع کند و این شرایط از عوامل مهمی است که زندگی در مریخ را دشوار کرده است.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: به تازگی مقداری آب در سطح سیاره مریخ پیدا شده است اما همچنان شرایط برای زندگی موجودات زنده فراهم نیست اما اگر روزی انسان مجبور به مهاجرت به سیاره دیگر شود، سیاره مریخ شرایط بهتری نسبت به دیگر سیارات دارد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید