جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی۶۸۰ بانوی نایینی پروانه مهارت قالیبافی گرفتند

۶۸۰ بانوی نایینی پروانه مهارت قالیبافی گرفتند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نایین گفت: برای ۶۸۰ نفر پروانه مهارت قالیبافی در نایین صادر شده است.

به گزارش رتبه آنلاین از صاحب نیوز؛ رضا پوربافرانی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مقوله های مهم و اساسی که می تواند جامعه عمل بپوشاند استفاده از آموزش و مهارت های فنی و حرفه ای است ولی نگاه ما نباید به آموزش یک نگاه هزینه ای باشد بلکه باید یک نگاه سرمایه گذاری باشد.

وی با اشاره به اینکه جوان به الفبای اشتغال نیاز دارد، افزود: در راستای پویایی ، برنامه ریزی و سرمایه گذاری نباید رویکرد اشتغال را صرف مدرک گرایی بدانیم چرا که راهی به جایی نخواهیم بر و این پتانسیلی است که در مرکز فنی و حرفه ای در حوزه آموزش و پشتیبانی با هدف رسیدن و تحقق آن به سمت اشتغال های خودمحور حرکت می کنیم.

پوربافرانی در ادامه کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را دو مقوله ای پیوند خورده به هم بیان کرد و افزود: کارآفرینی در اثر خلق ارزش جدید همراه با تلاش ، تعهد و ریسک پذیری است که فرد بر مبنای مسائل اقتصادی خود شروع به طرح کسب و کار تا در جامعه تغییری ایجاد کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نایین بیان کرد: از مهمترین دغدغه هایی که دولت و ملت با آن روبه رو است اشتغال است وآموزش های فنی و حرفه ای از ابزارهایی است که فرد کارآفرین می تواند از خود در جهت ایجاد شغل توام با کارآفرینی استفاده کند.

وی از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای را توانمند سازی و آمادگی افراد جامعه به جهت ورود به اشتغال دانست.

به گفته این کارشناس آموزش هایی که در مراکز دولتی ارائه می شود رایگان و دولت بالغ بر یک میلیون و 600 هزار ریال به صورت میانگین برای اجرای دوره ها جهت آماده سازی افراد تلاش می کند.

پوربافرانی با بیان اینکه برنامه ریزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای از لازمه های ایجاد اشتغال است تصریح کرد: این یک زمینه و پتانسیلی است برای اینکه ما جوانان را همراه با رویکرد علم و عمل برای رسیدن به اشتغال هدایت کنیم.

وی همچنین ابراز کرد: اکثر مخاطبین ،گروه هایی هستند که در وهله اول دنبال توانمند سازی و اشتغال هستند چرا که دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار به مهارت و توانمندی خاصی نیاز دارند.

پوربافرانی گفت: مرکز فنی و حرفه ای در خصوص بیمه بیکاری افرادی که مشمول این بیمه قرار می گیرند و بنا به دلایلی از کار بیکار می شوند جهت مهارت آموزی و ورود مجدد به عرصه اشتغال جدید برنامه ریزی های آموزشی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس فنی و حرفه ای نایین افزود: کلیه آموزش های این مرکز بر اساس سرفصل های استاندارد های آموزشی مطابق با ساعاتی که در هر استاندارد مشخص شده ارائه می شود و در پایان بعد از اجرای آموزش تئوری و عملی گواهینامه مهارت آموزش فنی و حرفه ای قابل استفاده در داخل و کشورهای خارجی صادر می گردد که از اعتبار بین المللی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در دو حوزه خواهران و برادران انجام می شود بیان کرد: بالغ بر 90 حرفه آموزشی در مرکز خواهران و 60 حرفه آموزشی در برادران در طول سال برگزار می شود.

پوربافرانی در ادامه به حوزه صنایع دستی و قالیبافی اشاره و بیان کرد: بالغ بر 680 نفر پروانه مهارت قالیبافی به جهت استفاده از بیمه آن توسط بانوان صادر شده است.

وی افزود: حدود 400 نفر پروانه مهارت در حوزه صنعت ساختمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی صادر شده که پس از قبولی در آزمون های آنلاین گواهینامه مهارت دریافت کرده اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نایین با بیان اینکه در حوزه بخش دولتی و آموزشگاه آزاد بالغ بر 257 دوره آموزشی اجرا شده اظهار کرد: حدود 2908 نفر در حوزه های دولتی و غیر دولتی با صنعت ، خدمات و کشاورزی بهره مند شدند.که در همین راستا 365 هزار نفر ساعت از سال گذشته تا کنون در شهرستان آموزش اجرا کردیم که منجر به گواهی مهارت شده است.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید