جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلی۳۶ میلیون نفر بیش از یک میلیون دلار ثروت دارند

۳۶ میلیون نفر بیش از یک میلیون دلار ثروت دارند

 

مونا مشهدی رجبی: نابرابری مالی در دنیا در حال افزایش است.  این نابرابری تنها در کشورهای در حال توسعه دیده نمی‌شود بلکه کشورهای صنعتی هم هر روز بیش از قبل با مشکل توزیع ناعادلانه درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از گزارش تازه کردیت سوییس،۴۵.۹ درصد از کل ثروت دنیا تنها در اختیار ۰.۷ درصد از ساکنان زمین است. این افراد تنها ۳۶ میلیون نفر هستند و ارزش ثروت آنها بالغ بر ۱۲۸.۷ هزار میلیارد دلار امریکا است. ارزش ثروت این افراد بالغ بر یک میلیون دلار امریکا است و این افراد در میان ثروتمندترین افراد کرده زمین قرار دارند .

طبق این گزارش ۳۹۱ میلیون نفر در دنیا ثروتی بین ۱۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار امریکا دارند و ارزش ثروت این افراد برابر با ۱۱۱.۴ هزار میلیارد دلار امریکا است. این افراد به ۳۹.۷ درصد از کل ثروت دنیا دسترسی دارند .

۱۰۵۴ میلیون نفر از ساکنان زمین ثروتی بین ۱۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار دارند و مجموع ثروت آنها برابر با ۳۲.۵ هزار میلیارد دلار امریکا است. آمار نشان می‌دهد این طبقه ۲۱.۳ درصد از جمعیت زمین را به خود اختصاص می‌دهند و میزان ثروت آنها برابر با ۱۱.۶ درصد از کل ثروت دنیا است. اما افرادی که کمتر از ۱۰ هزار دلار ثروت دارند ۷۰.۱ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل  می‌دهندهر. در سال ۲۰۱۶ میلادی این افراد ثروتی برابر با ۷.۶ هزار میلیارد دلار امریکا داشتند که معادل ۲.۷ درصد از کل ثروت دنیا است.

 

هرم ثروت در دنیا
سهم به کل ثروت (درصد)ارزش ثروت (هزار میلیارد دلار)سهم به کل جمعیت (درصد)جمعیت دارای این ثروت (میلیون نفر)ثروت
۲.۷۷.۶۷۰.۱۳۴۷۴کمتر از ۱۰ هزار دلار
۱۱.۶۳۲.۵۲۱.۳۱۰۵۴۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار
۳۹.۷۱۱۱.۴۷.۹۳۹۱۱۰۰ هزار تا یک میلیون دلار
۴۵.۹۱۲۸.۷۰.۷۳۶بیش از یک میلیون دلار
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید