جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهری۲۵ واقعیت خوفناک درباره وب سیاه را بدانید

۲۵ واقعیت خوفناک درباره وب سیاه را بدانید

مینا بنادکوکی| درباره‌ی دارک وب و افسانه‌های آن داستان‌های خوفناکی زیادی در اینترنت دست به دست می‌شود، ولی آیا این داستان‌ها واقعا حقیقت دارد؟ از انجمن‌های اجتماعی کاملا بی‌ضرر تا فعالیت‌های مجرمانه‌ی نگران‌کننده، در دارک وب یا وب تاریک همه‌چیز پیدا می‌شود، و همه این اتفاقات دقیقا زیر گوش ما در حال رخ دادن است. جدا کردن واقعیت از تخیل سخت است، خصوصا وقتی با فضایی بدنام زیر پوست اینترنت سر و کار داریم. با این حال چیزهای زیادی وجود دارد که با اطمینان از آن‌ها آگاه هستیم.

۲۵ واقعیت وحشتناک درباره دارک وب که واقعا حقیقت دارد

مثلا دیپ وب به خودی خود غیرقانونی نیست اما برخی فعالیت‌های آن می‌تواند غیرقانونی باشد. ما می‌خواهیم سوء برداشت را رفع کنیم و چند نکته را شفاف‌سازی کنیم، اما در عین حال این واقعیت را تایید می‌کنیم که دارک وب می‌تواند جای خوفناکی باشد.

دارک وب یا وب سیاه

در ادامه ۲۵ واقعیت خوفناک درباره دارک وب آمده‌است که واقعا حقیقت دارد.

۲۵. دارک وب و دیپ وب

دارک وب یا وب سیاه بخشی از دیپ وب است. به بیان ساده‌تر، دیپ وب آن بخش از اینترنت است که موتورهای جست و جو آن را نمایش نمی‌دهند. دارک وب به‌طور خاص جایی است که بیش‌تر کارهای غیرقانونی و نگران‌کننده در آن اتفاق می‌افتد.

دارک وب

۲۴. بازار مجرمان

دارک وب یا وب سیاه بازاری عظیم برای مجرمان و جنایت‌کاران است و گفته می‌شود روزانه حداقل ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارد.

مطلب مرتبط: ۲۵ حقیقت درباره اینترنت که شگفت‌زده‌تان می‌کند

۲۳. مرورگرهای ویژه برای دسترسی به دارک وب

با این‌که ما آن را به شما توصیه نمی‌کنیم، اما برای دسترسی به دارک وب مرورگرهای معمولی به دردتان نمی‌خورد. شما باید Onion Router یا Tor داشته‌باشید. Tor هم یک مرورگر و هم یک شبکه است که شبکه‌ای از نرم‌افزارهای تخصصی را با کامپیوترهای داوطلب به اشتراک می‌گذارد.

۲۲. اطلاعات فزاینده

پژوهشی که در ۲۰۰۱ در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان داده‌است دارک وب ۵/۷ پتابایت (۷۵۰۰ گیگابایت) اطلاعات دارد. در عرض ۲ سال پس از آن یعنی در ۲۰۰۳ این عدد به ۹۱۸۵۰ پتابایت افزایش یافت.

۲۱. کلاهبرداری

اصلا عجیب نیست جایی که دارک وب نام دارد پر از کلاهبرداری باشد. ولی در یک مورد، آدم‌ها فریب یک کلاهبرداری آشکار را برای اجیر کردن قاتل خوردند. وب سایتی به نام Besa Mafia خدمات اجیر کردن قاتل ارائه می‌داد ولی فقط پول‌های هنگفتی طلب می‌کرد.

۲۰. گمنامی

از دارک وب برای گم‌نامی بیش‌تر در فضای مجازی هم استفاده می‌شود. وب سایت‌ها در دارک وب آدرس IP و هویت خود را مخفی می‌کنند تا فهمیدن این‌که چه کسی یا چه چیزی پشت آن سایت است، دشوار باشد.

۱۹. بزرگتر از وب

با این‌که اندازه‌ی وب سطحی بزرگ و قابل توجه است،‌ اما در مقایسه با اندازه‌ی دیپ وب و دارک وب ناچیز است. برخی تخمین می‌زنند که دیپ وب حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر است.

۱۸. پول دیجیتال و دارک وب

پول عادی در دارک وب قابل استفاده نیست. کاربران معمولا از بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده برای انجام تراکنش‌های بازار استفاده می‌کنند. این ارزها بسیار رایج است چون در دنیای واقعی قابل ردگیری نیست.

دارک وب

۱۷. داعش و دارک وب

داعش سال‌ها از دارک وب برای تبلیغات، جذب نیرو، و تامین سرمایه استفاده می‌کرد. سازمان‌های اطلاعاتی مانند آژانس امنیت ملی آمریکا از نرم‌افزاهایی مانند  XKeyscore برای شناسایی هویت کاربران مرورگر Tor استفاده کرده‌اند.

۱۶. کتابخوانان در دارک وب

با این‌که انواع فعالیت‌های نامشروع، غیرقانونی و کثیف در دارک وب وجود دارد، اما یک باشگاه بزرگ برای طرفداران کتاب نیز در آن وجود دارد. هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران راه ابریشم، که یک بازار سیاه مواد مخدر است، در دارک وب یک بازار کتاب به راه انداخته است. البته کتاب‌هایی که آن‌ها می‌خوانند اغلب کتاب‌های تئوری توطئه و کتاب‌های ممنوعه است.

 

۱۵.فروشگاه کارت های اعتباری دزدیده شده

معمولا کارت‌های اعتباری سرقت‌شده در دارک وب به فروش می‌رسد. دزدان دیگر از کارت‌های اعتباری سرقتی برای خرید کارت هدیه استفاده می‌کنند و سپس آن را به قیمتی کم‌تر از ارزش‌شان می‌فروشند.

۱۴. اسرار زنده ماندن در بحران

اگر از طرفداران برنامه‌ی تلویزیونی Doomsday Prepper (برنامه‌ای درباره‌ی فنون بقا در شرایطی بحرانی حاد، م.) هستید، در دارک وب جایی به نام “شبکه‌ی هوش استراتژیک” با اطلاعات بسیار زیاد درباره‌ی چگونگی بقا در هر بحرانی وجود دارد، خواه در کشوری جنگ‌زده یا در هنگام شورش باشد.

۱۳. جعل و تقلب در دارک وب

بر اساس گزارش سیکس‌گیل، یک سازمان امنیتی سایبری در اسرائیل، مجرمانی کشف شده‌اند که مدارک، گواهی و پاسپورت‌‌های جعلی می‌فروشند. هم‌چنین آدم‌ها هکرهایی را اجیر می‌کردند تا وارد سامانه‌های دانشگاهی شوند و نمره‌ها را تغییر دهند.

۱۲. ساخته ی دولت آمریکا

حیرت‌انگیز است اما با این‌که تصور می‌شود Tor یک سیستم خصوصی باشد،‌ اما یاشا لوین، روزنامه‌نگار آمریکایی اسنادی یافته که دولت آمریکا را با تامین بودجه‌ی این پروژه در ارتباط می‌داند.

۱۱. فروش اسپرم

دو مرد انگلیسی به جرم فروش غیرقانونی اسپرم‌شان در دارک وب دستگیر شدند. آن‌ها حدود ۳۳۰ هزار دلار پول به دست آوردند. این اسپرم بدون این‌که آزمایش‌های لازم برای اطمینان از عدم بیماری انجام شود، به یک زوج بیچاره که سعی داشتند بچه‌دار شوند ارسال می‌شد.

دارک وب

۱۰. قاچاق انسان و دارک وب

متاسفانه یکی از سیاه‌ترین بخش‌های دارک وب قاچاق انسان است. از انسان‌ها عکس‌هایی ناراحت‌کننده گرفته می‌شود و این افراد به کسی فروخته می‌شوند که بالاترین پیشنهاد را بدهد. مسئولان اظهار می‌کنند دارک وب تنها بخش کوچکی از قاچاق انسان است که در دنیا رخ می‌دهد.

 

۹. فروش ارواح

با ترفندی عجیب‌تر، حتی روح کودکان نیز در دارک وب فروخته می‌شود. در تایلند و دیگر کشورهای شرقی، آدم‌ها باور دارند که اساتید وودو می‌توانند روح نوزادانی را که به‌طور عمدی یا غیرعمدی سقط شده‌اند، تسخیر، و وادار به انجام خواسته‌هایشان کنند. افرادی که این روح‌ها را می‌خرند از آن‌ها می‌خواهند کارهایی برایشان انجام دهند یا زندگی‌شان را بهتر کنند.

۸. معدن بدافزار

در دارک وب شما بیش‌تر در معرض خطر حملات بدافزارها خواهیدبود. لینک‌های بسیار زیادی که بدافزارها را مخفی کرده‌اند در کامپیوترتان دانلود خواهندشد. فقط یک کلیک اشتباه کافی است تا این اتفاق رخ بدهد.

۷. تجارت اسلحه

با این‌که دور از انتظار نیست، اما هشداردهنده است که تجارت بین‌المللی اسلحه در دارک وب فعال است. آمریکا شناخته‌شده‌ترین کشور تولیدکننده‌ی اسلحه است که ۶۰ درصد تسلیحات جهان از آن‌جا می‌آید. ظاهرا اگر خوب جست و جو کنید می‌توانید هرچیزی، از کلاشنیکف تا موشک‌انداز را در دارک وب پیدا کنید.

۶. حیوان آزاری

با وجود سایت Cruel Onion Wiki اوضاع دارک وب نگران‌کننده‌تر می‌شود. ظاهرا در این سایت زنانی که پوشش کافی ندارند، حیوانات کوچک را زیر پا له می‌کنند. این سایت بارها بسته شده اما همیشه راهی پیدا می‌کند و دوباره به عرصه می‌آید.

دارک وب

۵. مواد مخدر در دارک وب

در سال‌های اخیر دارک وب یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های غیرقانونی مواد مخدر، خصوصا به دانش‌آموزان است. حتی با رشد ناگهانی جاده‌ی ابریشم، بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی مواد مخدر غیرقانونی، فروش مواد مخدر قوی‌تر و بیش‌تر شده‌است.

 

۴. فروش هویت

در دارک وب هویت شما به حراج گذاشته می‌شود. رمز عبور حساب‌های بانکی تا ۱۶۰ دلار قیمت دارد و هویت شما کلا فقط چیزی حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهدداشت.

۳. شرط بندی و قمار

در گذشته تبانی‌ها و قمار غیرقانونی معمولا شامل مردی در سایه در یک بار یا پشت درهای بسته بود که روی ورزشکاران شرط‌بندی می‌کرد یا سعی می‌کرد آن‌ها را متقاعد کند که بازی را واگذار کنند. اکنون همه‌ی این اتفاقات در دارک وب می‌افتد.

۲. اتاق قرمز

در بخش‌های سیاه‌تر دارک وب جاهایی به نام “اتاق قرمز” وجود دارد. اساسا این بخش ویدیوهایی از آدم‌ها است که شکنجه می‌شوند. گفته می‌شود افرادی برای تماشای این ویدیوها پول می‌دهند. با این‌که شواهد زیادی مبنی بر وجود این بخش در دست نیست، اما چند مورد از آن به بیرون نشر پیدا کرده‌است.

۱.شکنجه و پیتر اسکالی

یکی از این موارد یک بیمار روانی پدوفیلی به نام پیتر اسکالی بود. اسکالی وب سایتی راه‌اندازی کرده‌بود و کاربران ۱۰ هزار دلار می‌پرداختند تا او را هنگام شکنجه‌ی یک کودک تماشا کنند. اسکالی دستگیر شد و از ۲۰۱۷ در فیلیپین در حال محاکمه است.

منبع:list25

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید