سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاخبار روز۲۵ حقیقت درباره المپیک که نمی‌ دانستید

۲۵ حقیقت درباره المپیک که نمی‌ دانستید

 

در این نوشتار ۲۵ حقیقت درباره المپیک که نمی‌ دانستید را بیان می کنیم. بازی‌های المپیک یا المپیاد ورزشی به جشنواره‌ ورزشی‌ گفته می‌شود که به عقیده باستان‌شناسان و تاریخ‌نویسان در یونان باستان انجام می‌شده است، و در اواخر قرن ۱۹ میلادی ازنو احیا شد. در دوره‌ باستان جشن‌ها در ابتدا جنبه‌ی مذهبی داشتند و برای ادای احترام به زئوس در صحن مربوط به او در المپیا برگزار می‌شدند. در یونان باستان شرکت کنندگان متشکل بودند از مردانی که ثروت و وقت کافی داشتند که به تمرین ورزشی بپردازند.

به گزارش رتبه آنلاین از بازده، پس از احیا مسابقات در دوران مدرن، تا دهه هفتاد قرن بیستم میلادی شرکت کنندگان حتماً می‌بایست ورزشکاران غیر حرفه‌ای می‌بودند؛ ولی در طی دهه هشتاد قرن بیستم، درها به روی ورزشکاران حرفه‌ای هم باز شد. بعد از گذشت سال‌ها از احیا شدن، المپیک تبدیل به معتبرترین و بزرگترین رویداد ورزشی در سراسر جهان شد. امروزه بسیاری از ورزشکاران آرزوی شرکت و مدال آوردن در المپیک را دارند. با بازده همراه باشید تا شما را در جریان حقایقی تاریخی درباره‌ی این رویداد بزرگ قرار بدهیم.

۲۵. گذشته‌ خونین

حقیقت درباره المپیک

المپیک‌های باستانی بسیار خونین‌تر و مرگبارتر از امروز بودند به نحوی که حتی بعضی از مشت‌زن‌ها دستکش‌هایی می‌پوشیدند که میخ‌های تیزی روی آن‌ها تعبیه شده بود.

 

۲۴. اولین المپیک‌‌ مدرن

حقیقت درباره المپیک

اولین المپیک‌‌ مدرن در ۱۸۹۶ در آتن یونان برگزار شد و تقریبا ۴۴۸.۰۰۰ دلار هزینه داشت.

حقیقت درباره المپیک ۲۳: هزینه به نرخ امروز

المپیک

استادیوم المپیک ۲۰۱۲ ۵۳۷ میلیون پوند یا ۸۳۲ میلیون دلار هزینه داشت… که برای ۱۱ مرتبه فرستادن یک شخص به کره‌ ماه کافی است.

 

۲۲. پرهای غاز زیاد

المپیک

درست کردن هر توپ بدمینتون ۱۶ عدد پر غاز لازم است، که بهترین نوع پر است و ظاهرا از بال چپ غاز گرفته می‌شود.

حقیقت درباره المپیک ۲۱: سلطه بر رشته‌ شیرجه

المپیک

از زمان اولین المپیک مدرن در حدودا ۱۰۰ سال پیش آمریکایی‌ها بیش از نیمی از کل مدال‌های المپیک را در رشته‌ شیرجه از آن خود کرده‌اند.

 

۲۰. مدال طلا در برابر پای

المپیک

هرچند یک مدال طلای المپیک ارزشمند به نظر می‌رسد در واقع ارزش آن حدودا ۴۵۰ پوند انگلیس (۷۰۰ دلار) است، که ظاهرا فقط نصف قیمت گرانترین پای باشد. در صورتی که شک دارید می‌توانید این پای رکورد شکن را در مسافرخانه‌ی فنس گیت در لنکشایر انگلستان پیدا کنید.

۱۹. تمارض‌های فوتبالی

المپیک

هرچند در مسابقات المپیک قوزک‌های پیچ خورده و ساق ‌پاهای شکسته قطعا وجود خواهند داشت، اما در هر مسابقه‌ فوتبال المپیک به طور متوسط ۱۱ آسیب‌دیدگی غیرواقعی هم وجود دارد.

۱۸. لندن رکورد می‌شکند

المپیک

لندن اولین شهری است که تا به حال به عنوان میزبان المپیک‌های مدرن سه بار انتخاب شده است.

حقیقت درباره المپیک ۱۷: دختران در رینگ

المپیک

المپیک ۲۰۱۲ برای اولین بار در تاریخ شاهد حضور مشت‌بازان زن در رینگ بوکس بود.

۱۶. محرومان از المپیک

المپیک

آفریقا و قطب جنوب تنها قاره‌هایی هستند که هرگز در آن‌ها المپیک برگزار نشده است. هرچند قبل از المپیک۲۰۱۶ ریو دو ژانیروی برزیل،  آمریکای جنوبی نیز جزو محرومان از المدپیک بود.

۱۵. مدال نفر اول نقره بود

المپیک

در اولین رقابت‌های المپیک در ۱۸۹۶ به نفر اول مدال نقره می‌دادند. بعدها بود که مدال‌های طلا به این رقابت‌ها اضافه شدند.

حقیقت درباره المپیک ۱۴: یک کیلومتر اضافه دویدن

المپیک

در اصل مسیر دو ماراتن ۴۱.6 کیلومتر طول داشت، اما در المپیک ۱۹۰۸ لندن به ۴۲.۴ کیلومتر افزایش پیدا کرد. دونده‌ها مسابقه را از قلعه‌ی وینزر شروع می‌کردند و در جلوی رویال باکس (جایگاه ویژه‌ی سلطنتی) در استادیوم به پایان می‌رساندند. شایع است که این مسابقه به خاطر آن طولانی شد تا خانواده‌ی سلطنتی بتوانند شاهد شروع و پایان مسابقه باشند.

۱۳. دوندگان سرعت محدوده‌ی سرعت را رد می‌کنند

المپیک

دوندگان دو سرعت المپیک می‌توانند به سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت برسند … این مقدار از محدوده‌ی سرعت در بعضی از محله‌ها بیشتر است!

۱۲. پیرترین المپیکی

المپیک

پیرترین شرکت کننده‌ی تاریخ المپیک‌ها تیرانداز سوئدی اسکار سوان بود که وقتی شصت ساله بود در المپیک ۱۹۰۸ مدال طلا را از آن خود کرد. او در بازی‌های المپیک ۱۹۲۰ در شهر آنتورپ مجددا شرکت کرد و لقب پیرترین المپیکی را در سن ۷۲ سالگی از آن خود کرد.

۱۱. جنون لوگو

المپیک

لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن ۴۰۰.۰۰۰ پوند انگلیس هزینه داشت، که ظاهرا با قیمت تحت سرپرستی گرفتن یک پاندا در چین به مدت ۳۶۵ سال برابر است.

۱۰. شروع همه چیز با یک انفجار

المپیک

در هیچکدام از بازی‌های المپیک ۱۸۹۶، ۱۹۰۰، ۱۹۰۴ موفق به آتش بازی نشدند، اما در ۱۹۰۶ که بازی‌های موقت برگزار می‌شد ناگهان تمام دنیا توجه‌شان جلب شد. این اولین المپیک مدرنی بود که شامل تمام جنبه‌های نمایشی می‌شد.

۹. موانع ورود

المپیک

برای آن که ورزشی در المپیک‌ها گنجانده شود باید در ۷۵ کشور جهان و حداقل در ۴ قاره توسط مردان و در ۴۰ کشور و حداقل ۳ قاره توسط زنان انجام شود.

۸. مدال سنگین

المپیک

مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۲ بزرگترین و سنگین‌ترین مدال‌های تاریخ این رقابت‌ها بودند هرچند بخش اعظم آن‌ها از نقره ساخته شده است (فقط حدود ۱.۵ درصد طلا دارند).

۷. سخت‌گیری در مورد برهنه شدن در انظار

المپیک

در المپیک ۲۰۱۲ هرکس در حین برهنگی در انظار و در مقابل چشم تماشاچیان دستگیر می‌شد ۲۰.۰۰۰ پوند جریمه می‌شد.

۶. رکورد در تعداد شرکت کنندگان

المپیک

در المپیک ۲۰۱۶ برزیل ۱۱.۵۴۴ ورزشکار رقابت می‌کردند.

۵. مشعل هیتلر

المپیک

مشعل المپیک مدرن در ابتدا از بازی‌های المپیک ۱۹۶۳ در برلین شکل گرفت. هیتلر و رژیم او ظاهرا به خاطر تبلیغات دوباره این مفهوم باستانی را به مردم معرفی کردند.

۴. آب و آتش

المپیک

مشعل المپیک برای زمین‌های ناهموار طراحی شده است و حتی در المپیک ۲۰۰۰ استرالیا از زیر آب و دیواره بزرگ مرجانی عبور داده شد.

۳. یک سفر طولانی

المپیک

مشعل المپیک ۲۰۱۲ دور بریتانیا را به ۱۲.۸۷۵ کیلومتر طی کرد که این عدد بیش از دو برابر عرض ایالات متحده است.

حقیقت درباره المپیک ۲: لیزرهای المپیک

المپیک

عجیب‌ترین اقدامات انجام شده برای حمل مشعل در طی المپیک ۱۹۷۶ رخ داد. به معنای دقیق کلمه اگر بگوییم این گونه بود که از آن سوی اقیانوس سیگنال‌های رادیویی به یک لیزر تاباندند که این لیزر هم به کار افتاد و مشعل را روشن کرد.

۱. آن طور که کل جهان مشاهده می‌کند

المپیک

انتظار می‌رفت برای المپیک ۲۰۱۲ بیش از چهار میلیارد نفر جشن افتتاحیه را نظاره کنند. این میزان برابر با نصف جمعیت جهان است.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: list25

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید