پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبر۱۲ تئوری توطئه در اینترنت

۱۲ تئوری توطئه در اینترنت

بسیاری از مردم جهان درگیر داستان‌های باورنکردنی بوده و نبود تجزیه و تحلیل دقیق باعث توسعه دروغ و پارانویا بین مردم در فضای مجازی شده است.
عقاید و شایعات عجیب و غریببا حضور اینترنت، رنگ و بوی مجازی به خود گرفته است. بیزینس اینسایدر بر این اساس12 تئوری توطئه که بیشتر از بقیه در اینترنت دست به دست می شود را مطرح کرده که باهم در زیر می‌خوانیم:

به گزارش رتبه آنلاین،شماره 1- ملانیا ترامپ یک بدل دارد که در سفرهای اقتصادی همراه با رئیس‌جمهور به سفرمی‌رود. توئیت بازان با کنار هم قراردادن تصاویر ملانیای واقعی و کسی که کنارترامپ می‌ایستد، معتقدند ملانیای اصلی کوتاه‌تر از بدل اوست.

شماره 2- جی کی رولینگ وجود خارجی ندارد. نینا گرانفلد،فیلم‌سازنروژی  در سال 2005 اعلام کرد فردیبه نام جی کی رولینگ خالق هری پاتر وجود خارجی ندارد و این مجموعه توسط شوراینویسندگان ایجاد شده که خانم رولینگ ظاهر قضیه است و پوشاننده حقیقت پشت ماجرااست.

شماره 3- فنلاند و فنلاندی وجود ندارد. در سال2015 در سایت redditکاربری به نام Raregansنوشت در طول جنگ سرد در تلاش برای حفاظت از حقوق ماهیگیری در دریای بالتیک و رقابتمیان ژاپن و شوروی، فنلاند ساخته شد. به عقیده وی افرادی که فنلاندی نامیده میشوند، مردم سوئد، استونی و روسیه هستند و اصلا فنلاندی نداریم.

شماره 4- گروهی از نخبگان خزنده بر زمین حکومتمی‌کنند و جاستین بیبر یکی از آنها است. در نظرسنجی سال 2016 از 12 میلیون نفرمعلوم شد که گروهی از نخبگان به شکل مارمولک و خزندگان هستند که کره زمین را می‌چرخانند.

شماره 5- ملکه انگلیس آدمخوار است. تا به حالفکر کرده‌اید چرا ملکه انگلیس اینقدر عمر درازی دارد؟ تاریخ نگار انگلیسی، هوبرتهامدینگر معتقد است پاسخ را یافته است: او باید گوشت انسان بخورد تا شاداب بماند.در سال 2012 یکی از خدمه ملکه در قلعه وینسور ادعا کرد بقایای گوشی انسانی را درفریزر ملکه پیدا کرده است.

شماره 6- چالش سطل یخ یک تشریفات شیطانی است.وقتی در سال 2014 چالش مذکور اوج گرفت، کاربران در یوتیوب این کار را نسخه شیطانبرای انسان دانستند که توسط شیطان کدهای مخفی آن نوشته و تصویب شده است.

شماره 7 – ناسا درباره خورشید دوم اطلاعات ذی‌قیمتیدارد که به کسی نمی‌گوید.  وقتی ناسا ازکشف Planet 9 درسال 2016 خبر داد، پاول کاکس به عنوان منجم، اعلام کرد ناسا در واقع خورشید دوم راکشف کرده است.

شماره 8 – میشل اوباما زن رئیس جمهور سابق، درواقع یک مرد است نه زن!

گفته می‌شود وقتی جوآن ریورز در سال 2016 در جوکخنده داری گفت میشل اوباما دو جنسیتی است، توسط اوباما ترور شد.

شماره 9 – کره زمین صاف و مسطح است. پس از خسوفاخیر در ماه اوت، تعداد کاربران یوتیوب که به تئوری صاف بودن زمین اعتقاد پیداکرده‌اند، چند برابر شده است.

شماره 10 – اسرائیلی‌ها یک بسته شیطانی حاویکوسه‌های جی پی اس دار در اختیار دارند که از آنها علیه دشمنان خود استفاده میکنند. مردم می‌گویند حمله کوسه‌ها به سواحل مصر در سال 2010 ثابت کننده این تئوریاست. مردم در جنوب سینا دولت اسرائیل را مقصر دانستند و از کوسه‌های جاسوسی گفتندکه به مصر حمله کردند.

شماره 11- برنامه توسعه پایدار سازمان ملل موسومبه دستورکار21 / Agenda 21برنامه‌ پنهانی روشنفکرها است تا اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کره زمین نابود شود.

شماره 12- روبرت کارداشیان و تد کروز یک نفرهستند. تئوری مبتنی بر این فرض است که روبرت کارداشیان نمرده و او همان تد کروزاست که وارد کار سیاسی شده است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید