جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلی۱۰ کشور خطرناک دنیا برای توریست‌ها

۱۰ کشور خطرناک دنیا برای توریست‌ها

فاطمه بختیاری دزفولی| تعطیلات نزدیک است، شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در تعطیلات به سفر و گردشگری می‌پردازید. اگر این چنین است پیشنهاد می‌کنیم این نوشتار را در مورد ۱۰ خطرناکترین کشور دنیا برای توریست‌ها مطالعه کنید تا در انتخاب مقصد سفرتان اشتباه نکنید.

به گزارش رتبه آنلاین، لذت گردشگری یکی از بزرگترین لذت‌های انسان به حساب می‌آید. مشاهده‌ یک فرهنگ دیگر، اکتشاف و ماجراجویی در سرزمین‌های جدید یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از زندگی است.

گردشگری باعث میشود چشم‌تان به جهان گشوده شود، و دانش شما را توسعه دهد. من به شخصه به دنبال هر فرصتی هستم که بتوانم به سفر و گردشگری بپردازم. در این روزگار، در شبکه‌ّهای مجازی شاهد سفرهای بسیاری از دوستان مجازی‌مان هستیم و برای اکتشاف مکان‌های بیشتر مشتاق‌تر می‌شویم.

بااین‌حال، باید مراقب باشید به برخی نقاط جهان سفر نکنید زیرا هنوز آماده‌ پذیرایی از گردشگران نیستند.

در ادامه با ۱۰ خطرناکترین کشور دنیا برای توریست ها آشنا می شویم.

۱۰. اوکراین

میان اوکراین و روسیه مناقشاتی در جریان است. نیروهای نظامی در مناطق شرقی بین دو کشور حاضر هستند، و وارد شدن در این مناقشات برای محلی‌ها بسیار محتمل است.

۹. مصر

با وجود این‌که مخاطرات مصر در حال برطرف شدن هستند، ولی همچنان زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست. گروه‌های ترور و شورشی‌ها همچنان وجود دارند و خطر حمله دور از انتظار نیست. امنیت در حال بازگشت به مصر است ولی اگر تا فصل بعدی سفرها صبر کنید چیزی از دست نمی‌دهید.

۸. هندوراس

هندوراس در آمریکای مرکزی واقع است و مکان‌های دیدنی زیادی دارد، ولی شاید بد نباشد سفر به این کشور را به زمان دیگری موکول کنید. هندوراس یکی از بالاترین نرخ‌های قتل را در جهان به خود اختصاص داده است، و به‌خاطر جرائم سنگینی که در آن رخ می‌دهند شناخته شده است.

۷. کنیا

بخش‌های روستایی کنیا خانه‌ی گروه‌های تروریستی زیادی است. حملات، بمب‌گذاری و شلیک‌های زیادی در این مناطق گزارش می‌شود. بدترین زمان‌ها برای دیدن از این کشور در زمان انتخابات است، در این زمان‌ها شورش‌های زیادی در این کشور رخ می‌دهد.

۶. السالوادور

السالوادور، رشته کوه‌های زیبایی دارد، ولی مأمن گروه‌های تروریستی زیادی است. آدم دزدی‌های زیادی در پارک ملی و دیگر اماکن عمومی این کشور گزارش شده است. این کشور دارای آشفتگی‌های زیادی است.

۵. کلمبیا

مواد مخدر در کلمبیا بسیار زیاد است. در ۴ دهه گذشته، فساد سیاسی، و جرائم سنگین در این کشور بی‌داد کرده است. جرائم سازماندهی شده یک نیروی بسیار قدرتمند در این کشور است، و تا زمانی‌که توافقات صلح حاصل شوند، سفر به این کشور را به تعویق بیاندازید.

۴. ونزوئلا

تغییر فضای سایسی کمی ترسناک است و این کشور اکنون در تقلای این تغییر است. اخبار حاکی از وجود گرسنگی، شورش، و موقعیت‌های نامشخص در این کشور است. بحران رشد اقتصادی و تنش‌ها در این کشور رو به افزایش است.

۳. یمن

این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای حاضر در این فهرست، خانه‌ گروه‌های تروریستی زیادی شده است. گروه‌های شورشی برای قدرت گرفتن از لحاظ سیاسی به بازداشت شهروندان آمریکایی و اروپایی اقدام می‌کنند.

۲. نیجریه

تا بحال اسم بوکوحرام به گوش‌تان خورده است؟ خوب، بوکوحرام یک گروه تروریستی است که سال‌ها است بر این کشور می‌تازد. در کنار این مورد، باید به حمل و نقل ضعیف و غیرمطمئن نیز اشاره کرد. دلایل زیادی برای منع سفر به این کشور وجود دارد.

۱. پاکستان

۱۰ خطرناکترین کشور دنیا برای توریست ها

دولت پاکستان و آژانس‌های امنیتی این کشور در فعالیت علیه دولت امریکا سابقه‌دار هستند. این کشور مأمن اردوگاه‌‌های آموزش نظامی زیادی است، ازجمله داعش و طالبان.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید