پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلی۱۰ پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

۱۰ پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

 
فاطمه یحیی|پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان چه شرکتی است؟ در حال حاضر بازار امکانات رفاهی در سطح جهانی و کسب و کارهای اصلی با سرعتی بیشتر از قبل در حرکت است.
از این روی، با استعدادترین افراد در موثرترین و کارآمدترین راه‌ها شرکت می‌کنند تا شاید بتوانند با استفاده از برخی تکنیک‌های حاکم – که به عنوان بهترین تکنیک‌ها از نظر مشتریان و همه شناخته شده است – به محبوب تر شدن نام آن شرکت‌ها کمک کنند.
به گزارش رتبه آنلاین از بازده، پژوهشگران در مجلات گوناگون همه چیز را با قدرت نشان می‌دهند تا مردم الگوهای بکار رفته در آن شرکت‌ها برای رسیدن به موفقیت و جایگاه فعلی آنها را بشناسند.

۱۰. سامسونگ

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

سامسونگ یک شرکت خوشه ای چند ملیتی در کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در شهر سامسونگ (مجتمع اداری و پارک فناوری اطلاعات متعلق به گروه سامسونگ) واقع در سئول قرار گرفته است. این شرکت از تعداد زیادی شرکت‌های تابعه و کسب و کارهای وابسته تشکیل شده است که بیشتر آنها تحت برند سامسونگ با یکدیگر مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند. سامسونگ بزرگترین چایبول (شرکت‌های خوشه‌ای کره‌ای) در کره جنوبی است.

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک شرکت بازرگانی توسط لی بیونگ-چول تاسیس شد. گروه سامسونگ در طول ۳ دهه پس از آن به حوزه هایی متعدد از جمله فرآوری مواد غذایی، منسوجات، بیمه، تامین و خرده فروشی تقسیم بندی شد. در اواخر ۱۹۶۰ سامسونگ به صنعت الکترونیک وارد شد و در اواسط ۱۹۷۰ به صنایع ساخت‌وساز و کشتی‌سازی ورود پیدا کرد. ورود سامسونگ به این حوزه‌ها زمینه‌های رشد بیشتر سامسونگ را پس از آن برایش فراهم کرد.

سامسونگ تاثیری قدرتمند بر توسعه اقتصادی، سیاست، فرهنگ و رسانه در کشور کره جنوبی دارد و نیروی محرکه تاثیرگذاری بر برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی کره جنوبی معروف به «معجزه روی رودخانه هَن» داشته‌است. حدود یک پنجم از مجموع محصولات صادراتی سامسونگ توسط شرکت‌های وابسته به آن تولید می‌شود. درآمد سامسونگ برابر با ۱۷ درصد ازتولید ناخالص داخلی ۱،۰۸۲ میلیارد دلاری کره جنوبی بوده است و در جایگاه دهم پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان قرار گرفته است.

۹. ویتول

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

گروه ویتول یک شرکت بازرگانی جهانی در صنعت انرژی و کالا است که در سال ۱۹۶۶ توسط هنک ویتور و ژاک دیتایگر در شهرروتردام تاسیس شد. اگرچه تجارت کالا، لجیستیک و پخش فعالیت‌های اصلی کسب و کار ویتول را تشکیل می‌دهند اما این سه فعالیت اصلی همزمان با فعالیت هایی مثل پالایش، حمل‌ونقل، ترمینال، اکتشاف و تولید، تولید نیرو، استخراج معدن و خرده فروشی انجام می‌شود. ویتول دارای تقریبا ۴۰ شعبه در سطح جهانی است و بزرگترین مراکز عملیاتی آن در ژنو، هیوستون، لندن و سنگاپور قرار دارد.

گروه بازرگانی ویتول با درآمد ۲۷۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۴ بزرگترین شرکت بازرگانی مستقل جهان در حوزه انرژی شناخته شده است و در فهرست ” فورچون جهانی ۵۰۰ ” رتبه ی هشتم را به خود اختصاص داده است. این شرکت هر سال بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن نفت خام را صادر می‌کند و جابه‌جایی ۲۰۰ کشتی نفت کش و دیگر کشتی‌ها در سرتاسر دنیا را هدایت می‌کند. بطور متوسط، شرکت ویتول روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت و محصولات نفتی ( تقریبا برابر با مصرف روزانه ی ژاپن- سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا پس از ایالات متحده و چین) را مدیریت می‌کند.

فایننشیال تایمز در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ویتول در نظر دارد تا توزیع سود سهام ۱. ۲ میلیارد دلاری را راه‌اندازی کند. هنگامی که موضوع ثروتمندترین و شجاع‌ترین هیات‌های اجرایی صنعت مالی مطرح می‌شود، شرکت‌های اندکی هستند که بتوانند در رتبه‌ای بالاتر از شرکت‌های بازرگانی نفتی قرار بگیرند.

۸. شرکت برق دولتی چین

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

شرکت برق دولتی چین (استیت گرید کورپوریشن چین) بزرگترین شرکت ارائه دهنده تجهیزات و تاسیسات الکتریکی در جهان است. این شرکت یک شرکت دولتی است که به انتقال و توزیع نیرو در بازار چین و جهان می‌پردازد. دفتر مرکزی این توزیع‌کننده نیرو در منطقه شیچنگ در شهر پکن قرار دارد و توزیع برق از چهار شرکت منطقه‌ای را مدیریت می‌کند.

در اوایل ۲۰۰۲ پس از اصلاحات الکتریسیته در زمینه‌ی “جداسازی نیروگاه‌ها از شبکه‌ها” دارایی‌های شرکت نیروی برق به ۵ ” گروه تولید نیرو” با وظیفه نگهداری از نیروگاه‌های برق و ۵ شرکت تابعه منطقه‌ای متعلق به استیت گرید کورپوریشن چین تقسیم شد. طبق داده‌های فورچون جهانی ۵۰۰، شرکت برق دولتی چین در رتبه دومین شرکت بزرگ جهانی قرار گرفته است. این شرکت دارای ۱. ۹ میلیون نفر کارمند، ۱. ۱ میلیارد نفر مشتری و درآمد ۳۲۹. ۶ میلیارد دلاری است.

۷. انی

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

انی اس. پی. اِی یک شرکت نفت و گاز چندملیتی ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر رم قرار دارد. این شرکت که برخی اوقات به عنوان یکی از غول‌های نفتی دنیا به شمار می‌رود، در ۷۹ کشور دنیا شعبه دارد و در حال حاضر یازدهمین شرکت صنعتی دنیا با بازار سرمایه ۶۸ میلیارد یورویی (۹۰ میلیارد دلاری) به شمار می‌رود.

کلمه انی مخفف عبارت ایتالیایی ” Ente Nazionale Idrocarburi” به معنای ” شرکت ملی هیدروکربنات ” است. با این وجود، انی در سال‌های پس از تاسیس خود در حوزه‌های متعددی از جمله مناقصات، نیروی هسته ای، انرژی، معدن، مواد شیمیایی و پلاستیکی، ماشین‌آلات پالایش/ استخراج و توزیع، صنعت مهمان‌نوازی و حتی صنعت نساجی و صنعت رسانه به فعالیت پرداخته است.

انی همواره در فهرست پردرآمدترین شرکت‌های فورچون جهانی ۵۰۰ در بین ۱۰۰ کشور برتر قرار گرفته است. اگرچه انی در سال ۲۰۱۵ در رتبه ۲۵ قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۱۶ با سقوط ۴۰ رتبه در جایگاه ۶۵ قرار گرفت.

۶. سعودی آرامکو

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

سعودی آرامکو– شرکت ملی نفت عربستان سعودی که بیشتر با نام آرامکو شناخته می‌شود (شرکت نفتی عربی امریکایی) یک شرکت ملی نفت و گاز طبیعی و عربستانی واقع در ظهران است. این شرکت دارای اعتباری به ارزش بین ۱. ۲۵ و ۱۰ تریلیون دلار است که این رقم آن را به معتبرترین کشور دنیا تبدیل کرده است.

سعودی آرامکو دارای بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا ( بیش از ۲۶۰ میلیارد بشکه با ابعاد ۴. ۱×۱۰۱۰ مترمکعب) و همچنین بیشترین میزان تولید نفت روزانه است. این شرکت مالکیت، فعالیت و توسعه تمامی منابع انرژی عربستان صعودی را در اختیار دارد. طبق گزارش فوربس در سال ۲۰۱۵، آرامکو بزرگترین شرکت نفت و گاز جهان است.

۵. اکسان ‌موبیل

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

شرکت اکسان‌ موبیل یک شرکت امریکایی چندملیتی در حوزه نفت و گاز واقع در ایروینگ، یکی از شهرهای تگزاس است. اکسان ‌موبیل رتبه هشتم شرکت‌های بزرگ دنیا بر اساس درآمد و رتبه پنجم شرکت‌های سهامی عام بر اساس ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ در رتبه ششم فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰  و رتبه دوم سودآورترین شرکت‌های بازرگانی فهرست فورچون ۵۰۰ قرار گرفت. اکسان موبیل یکی از ۱۰ پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

۴. رویال داچ شل

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

رویال داچ شل که با نام شل شناخته می‌شود یک شرکت انگلیسی-هلندی چندملیتی در حوزه نفت و گاز است که دفاتر مرکزی آن در هلند و بریتانیا قرار دارد. این شرکت که از ادغام شرکت نفت رویال داچ هلند و شرکت حمل‌ونقل و بازرگانی شل در انگلستان به‌وجود آمده است، از لحاظ درآمد هفتمین شرکت دنیا در سال ۲۰۱۷ شناخته شد و همچنین یکی از ۶ غول نفتی دنیا در حوزه نفت و گاز به شمار می‌رود.

شل یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا است. در سال ۲۰۱۳، بزرگترین سهام داران شل عبارت بودند از Capital Research Global Investors با ۹. ۸۵% سهام و بلک راک با ۶. ۸۹% سهام. همچنین در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در سال ۲۰۱۳ شرکت شل رتبه اول بزرگترین شرکت دنیا را به خود اختصاص داد. در آن زمان درآمد رویال داچ شل برابر بود با ۸۴% از تولید ناخالص ملی ۵۵۵. ۸ میلیارد دلاری هلند. در فوریه ۲۰۱۶، شل به عنوان دومین شرکت نفتی بزرگ دنیا شناخته شد.

۳. شرکت ملی نفت چین

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

شرکت ملی نفت چین (CNPC) یک شرکت دولتی در حوزه نفت و گاز است و بزرگترین شرکت یکپارچه در حوزه انرژی درکشور چین به شمار می‌رود. دفاتر مرکزی این شرکت در ناحیه دونگچنگ در پکن واقع شده است.

CNPC شرکت مادر پتروچاینا– چهارمین پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان در جولای ۲۰۱۴- است.

۲. ساینوپک

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

ساینوپک شرکتی فعال در حوزه نفت و گاز واقع در شهر پکن در کشور چین است. این شرکت در هنگ کنگ ثبت شده است و در شانگهای و نیویورک به تجارت می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۵ بالاترین میزان پرداخت مالیات نقدی در میان شرکت‌های چینی به ساینوپک تعلق گرفت. در فهرست فورچون جهانی ۲۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ این شرکت به عنوان پنجمین شرکت بزرگ دنیا در بخش فروش شناخته شد. در سال ۲۰۰۹ نیز رتبه ۹ را در فورچون جهانی ۵۰۰ به خود اختصاص داد و به عنوان نخستین شرکت چینی در بین ۱۰ شرکت برتر دنیا نام گرفت. ساینوپک در سال ۲۰۱۰ نیز در جایگاه هفتم همین لیست قرار گرفت. همچنین ساینوپک در سال ۲۰۰۷ مقام نخست ۵۰۰ شرکت برتر چینی را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۱۵ در رتبه سوم رتبه‌بندی فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت.

۱. وال‌مارت

پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان

شرکت تجاری وال‌مارت یک شرکت خرده فروشی امریکایی و چندملیتی است که به عنوان زنجیره‌ای از هایپرمارکت ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و فروشگاه‌های تخفیف دار به فعالیت می‌پردازد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در بنتون ویل (آرکانزاس) قرار دارد، در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون تاسیس شد.

براساس فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در سال ۲۰۱۷ وال‌مارت به عنوان بزرگترین و پردرآمدترین شرکت صنعتی جهان و بزرگترین کارفرمای خصوصی دنیا با داشتن ۲. ۲ میلیون نفر کارمند شناخته شد. این شرکت همچنین یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا بر اساس ارزش بازار است و همچنین بزرگترین شرکت خرده فروشی مواد غذایی در ایالات متحده به شمار می‌رود. ۶۲. ۳ درصد از فروش ۴۷۸. ۶۱۴ میلیارد دلاری وال مارت در سال ۲۰۱۶ از فروشگاه‌های آن در ایالات متحده به‌دست آمد.

بزرگترین بخش‌های عمومی کسب و کارها باید بوسیله درآمدهایی که بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار هستند با یکدگیر تلفیق شوند. ارزش پول همواره براساس ریزحساب هایی جمع شده در بین شرکت‌ها بالا و پایین می‌رود. بنابراین درصورت درک این موضوع می‌توان به این نتیجه رسید که صنعت موجود و نوسانات آن بهترین گزینه هستند. دسترس‌پذیری و قابل اطمینان بودن اطلاعات نیز بدون نقص هستند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید