جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی۱۰ خبر مهم بورس در امروز (۲ تیر ۹۹)

۱۰ خبر مهم بورس در امروز (۲ تیر ۹۹)

۱۰ خبر مهم بورس در امروز (۲ تیر ۹۹)

امروز (دوشنبه) بورس به رکوردشکنی‌های خود ادامه داد و شاخص به عدد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۳ واحد رسید.

سهامی که بالاترین و پایین‌ترین رشد را داشتند (۲ تیر ۹۹)

امروز سهامداران شرکت‌های ایرکا پارت صنعت، نیروترانس و سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان در بورس و معامله‌گران شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه، بهمن لیزینگ و بیمه پاسارگاد در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

جزییات عرضه اولیه وپویا

کارگزاری‌ها امروز اولیه اطلاعیه خود درباره عرضه اولیه روز چهارشنبه را منتشر کردند. قرار است چهارشنبه عرضه اولیه نماد «وپویا» انجام شود.

بورس چگونه پایان یافت؟ (۲ تیر ۹۹)

شاخص بورس تهران که روز گذشته (یکشنبه) اولین روز تابستان ۹۹ را با رشد پشت سرگذاشت در دومین روز تابستان نیز توانست به رکوردشکنی‌های خود ادامه بدهد و به رشد ۴۰ هزار و ۷۱۹ واحدی دست پیدا کند.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا یک ماه آینده در مجلس، خبر داد.

افزایش قیمت دلار چه تاثیری بر رشد بورس دارد؟

با توجه به تاثیرگذاری سهم‌های بزرگ بر شاخص کل و نیز تاثیر مستقیم این سهم‌ها از نرخ دلار، در چند روز اخیر شاهد رشد پرشتاب شاخص بورس به دنبال افزایش نرخ ارز هستیم.

دلار و سکه قربانی بورس شدند

در نخستین فصل از امسال بازارهای مالی بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند که بازار سهام در صدر این بازدهی قرار گرفت. در بهار امسال، بورس حدود پنج برابر دلار، طلا و سکه، بازدهی مثبت را به ثبت رساند.

بورس ریزش کند چه اتفاقی می‌افتد؟

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بورس، جاذب نقدینگی است و اگر ابر تورم نداریم، تنها دلیل آن بورس است، گفت: اگر بازار بورس دچار ریزش شود ما دیگر نمی‌توانیم تورم را به این راحتی کنترل کنیم.

دلایل رکوردشکنی‌های بورس چیست؟

بورس تهران در نخستین روز تابستان به سریال ناتمام رکوردشکنی‌های خود ادامه داد. به این ترتیب شاخص کل این بازار روز گذشته با رشد ۴/ ۲ درصدی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صعود کرد و بازده این نماگر در امسال از ۱۵۳ درصد فراتر رفت.

ارزش هر یونیت ETF چقدر است؟

معاون وزارت اقتصاد درباره رشد ارزش نخستین صندوق واسطه گری مالی، گفت: رشد ارزش این صندوق بسیار قابل توجه بوده به طوری که ارزش هر یونیت آن از ۱۰ هزار تومان درحال‌حاضر به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

یک خبر مهم بورسی (۲ تیر ۹۹)

هلدینگ نفت و گاز پارسیان در بیانیه‌ای با عنوان اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت، اعلام کرده که نرخ خوراک به ۷۲۸۹ ریال کاهش یافته است.بدین ترتیب به نظر می‌رسد کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رسما اعلام شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید