جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلی۱۰برند برتر دوربین دیجیتال دنیا

۱۰برند برتر دوربین دیجیتال دنیا

مینا بنادکوکی| قبل از معرفی دوربین عکاسی آدم‌ها معمولا سراغ نقاشان می‌رفتند. همه دوست دارند از اوقات خوشی که با دوستان‌شان سپری کرده‌اند یا شاید از مکان‌های تاریخی که دیده‌اند یا هر لحظه‌ی مهمی در زندگی‌شان خاطراتی ثبت کنند.


به گزارش رتبه آنلاین از سایت بازده، مرور این لحظات با نگاه کردن به عکس‌ها حسی فوق‌العاده است. در نتیجه داشتن دوربینی که این لحظات شیرین را ثبت کند ضروری است. برای این کار ما به بهترین دوربین‌ها نیاز داریم تا بتوانیم لحظاتی را که سال‌ها قبل رخ داده‌است دوباره احساس کنیم. در ادامه ما پرطرفدارترین و بهترین برند دوربین دیجیتال را که قرار است به طریقی به کارتان بیاید معرفی می‌کنیم.

۱۰. گوپرو

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

گوپرو یک شرکت امریکایی دوربین دیجیتال است که در ۲۰۰۲ تاسیس شد. این برند در مقایسه با سایر برندهای این فهرست نسبتا جدید است و هنوز راه درازی در پیش دارد تا همبستگی‌اش را با خاطرات خوب اثبات کند. این شرکت دوربین‌های فشرده ارائه می‌کند که بسیار کوچک است و برای جوانانی ساخته شده که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند، کسانی که دوست دارند تمام لحظات دیوانگی‌شان را ثبت کنند. می‌توان از این دوربین‌ها به راحتی هنگام موج‌سواری، سفرهای پیاده، غواصی، دوچرخه سواری در کوهستان و… استفاده کرد.

۹. کداک

بهترین برند دوربین دیجیتال

کداک یک شرکت امریکایی است که در ۱۸۹۲ تاسیس شد و در صنعت فناوری تصویربرداری تفاوت عظیمی ایجاد کرد. کداک در طول قرن ۲۰ام جایگاه ویژه‌ای در بازار دوربین‌ها داشت. با این حال به علت‌گذار آهسته و کند در دوره‌ی دیجیتال، جایگاه خود را در بازار از دست داد و برای همین است که در این فهرست رتبه‌ی ۹ام را به‌دست آورده‌است. اما فارغ از این‌که کداک دوران سختی را سپری می‌کند، اما باز هم قبل از تعطیل کردن کسب و کار عکاسی دیجیتال چند دوربین کامپکت عالی ارائه کرد.

۸. سامسونگ

بهترین برند دوربین دیجیتال

این شرکت خوشه‌ای چندملیتی که در اصل در کره‌ی جنوبی تاسیس شده‌است، وارد هر صنعتی که شده، خواه گوشی هوشمند، تلویزیون یا دوربین باشد، سردمدار بوده‌است. استراتژی برند سامسونگ روی جوانان متمرکز بوده و برای همین دوربین‌های دیجیتال این شرکت بهترین ویژگی‌هایی را دارد که برای نسل جوان جذاب است. شفافیت و وضوح تصاویری که با دوربین سامسونگ گرفته می‌شود بسیار زیاد است و هم‌چنین ویژگی‌هایی دارد که به‌طور خاص برای نسل هوشمند طراحی شده‌است، ویژگی‌هایی مثل اتصال به Wi-Fi، رابط کاربری اندروید، حالت سلفی و خیلی چیزهای دیگر.

۷. پاناسونیک لومیکس

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

این شرکت در ۱۹۱۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کادوما، اوساکا، واقع در ژاپن است. لومیکس یکی از برترین برندهای دوربین در جهان است که زیرمجموعه‌ی پاناسونیک است. نخستین مدل‌های لومیکس در ۲۰۰۱ عرضه شد و این شرکت از آن زمان تاکنون حرکتی رو به جلو داشته‌است. بسیاری از دوربین‌های لومیکس مجهز به لنز‌ لایکا است که مهندسی پیچیده و بی‌نقص آلمانی را به رخ می‌کشد.

۶. فوجی فیلم

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

فوجی فیلم به خاطر فناوری به روزش در لنز دوربین شهرت زیادی دارد که معروف‌ترین آن لنزهای فوجینون است. سری‌های FinePix F، FinePix Z، و FinePix XP به‌طور گسترده تحسین و تمجید شده و از دارایی‌های باارزش بسیاری از عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

۵. پنتاکس

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

شرکت ژاپنی پنتاکس در ۱۹۱۹ تاسیس شد و دوربین‌های ورزشی مثل دوربین‌های دوچشمی و دوربین‌های تفنگ و دوربین‌های CCTV نیز تولید می‌کند. پنتاکس در ابتدا بخشی از شرکت هویا – تولیدکننده‌ی ژاپنی عینک- بود که در ۲۰۱۱ به شرکت ریکو فروخته‌شد. پنتاکس به خاطر فناوری بی‌نظیر دوربین و لنز شهرت دارد و برخی از بهترین مدل‌های دوربین DSLR (دیجیتال تک‌لنزی بازتابی) را به دنیا معرفی کرده‌است.

۴. الیمپوس

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

یک شرکت ژاپنی دیگر که در ۱۹۱۹ تاسیس شده‌است متخصص تولید دوربین، و تجهیزات پزشکی، جراحی، علمی، و صنعتی است. شرکت الیمپوس محصولات متنوعی دارد، از دوربین‌های DSLR گرفته تا تجهیزات اندوسکپی، سونوگرافی، الکتروکوتر، و عصب کشی. هم‌چنین دامنه‌ی این محصولات شامل میکروسکوپ، اسکنرهای صنعتی، سنسورهای عیب‌یاب، ابزار سنجش ضخامت، نرم‌افزار تحلیل عکس، ویدیو اسکوپ صنعتی و بسیاری از چیزهای دیگر است. الیمپوس اکنون دوربین‌های دیجیتال فشرده نیز تولید می‌کند و طراح سیستم استاندارد ۴/۳ برای دوربین‌های DSLR است. هم‌چنین این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی لنزهای ۴/۳ است که تحت برند Zuiko به فروش می‌رسد.

۳. سونی

پرطرفدارترین برند دوربین دیجیتال

این غول فناوری در ۱۹۴۶ تاسیس شد و با فناوری به روز و جدیدترین محصولات الکترونیکی نردبان موفقیت را به سرعت طی کرد. سونی در ۲۰۱۴ در فهرست فورچون ۵۰۰ در رتبه‌ی ۱۰۵ام قرار گرفت. در دنیای شرکت‌های دوربین‌های دیجیتال سونی ۲ هدیه به ما داده‌است – سایبر شات و آلفا. نخستین دوربین سایبر شات در ۱۹۹۶ معرفی شد و این غول فناوری در ۲۰۰۶ پس از این‌که کونیکا مینولتا را خرید، خط تولید دوربین‌های این شرکت را با نام آلفا دوباره برندسازی کرد، و وارد دنیای دوربین‌های DSLR شد. سونی سومین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی دوربین‌های دیجیتال در دنیا است.

۲. نیکون

بهترین برند دوربین دیجیتال

نیکون که زیرمجموعه‌ی گروه میتسوبیشی است با قدرت در جایگاه دومین بهترین برند دوربین دیجیتال در ۲۰۱۷ قرار گرفته‌است. این شرکت که در ۱۹۱۷ تاسیس شد، هدایای فراموش‌نشدنی زیادی به جامعه‌ی عکاسی داد، برای همین در سراسر دنیا شایسته‌ی پرستش عکاسان است. نیکون برندی بود که دوربین NASA F۴، یکی از نخستین دوربین‌های DSLR را برای ناسا ساخت. نیکون با استفاده از جدیدترین فناوری، طراحی هوشمندانه، و تکنیک‌های تصویربرداری بسیار شفاف اکنون یکی از پیشگامان تولید دوربین دیجیتال در دنیا است.

بهترین برند دوربین دیجیتال ۱: کانن

بهترین برند دوربین دیجیتال

برند شکست‌ناپذیر در دنیای دوربین دیجیتال کانن است که در ۱۹۳۷ تاسیس شد. کانن امروزه به عنوان تولیدکننده‌ی اصلی دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری، دستگاه فتوکپی، پرینتر، استپر موتور، و تجهیزات پزشکی است. در طول سال‌های اولیه‌ی کانن، این شرکت قادر نبود لنزهای خود را تولید کند و نسل اول دوربین‌های این شرکت با لنزهای نیکور شرکت نیکون تولید شد. اکنون کانن در صنعت دوربین پیشتاز است اما نیکون رقابت تنگاتنگی با آن دارد. خط تولید دوربین دیجیتال کانن شامل سری‌های Canon PowerShot، Canon PowerShot G، Canon Digital IXUS، Canon EOS، Canon EF Lens mount، Canon EF-S lens mount، و Canon EF-M lens mount است.

این فهرستی بود از ۱۰ بهترین  این‌ها بهترین برندهای دوربین دیجیتال در دنیا هستند که می‌توانید انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند خاطرات‌تان را ثبت کنید.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید