جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادییکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود

یکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود

یکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد آنلاین، محسن پورسیدآقایی در مراسم بازگشایی مجدد خط ۷ مترو و افتتاح ایستگاه مهدیه با ارائه توضیحاتی در مورد دلایل بسته شدن خط ۷ مترو اظهار کرد: یکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود، به عبارت دیگر قطارها برای حرکت باید کنترل شوند که موقعیت آن ها توسط سیگنالینگ انجام می‌شود. احیاناً، اگر لازم باشد قطارها کنترل شوند این اتفاق تنها با سیگنالینگ رخ می‌دهد و اگر سیگنالینگی وجود نداشته باشد در هر خط مترو تنها یک قطار، آن هم به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تعطیل شدن خط، دستگاه‌های نظارتی اطلاعاتی را منتشر کردند و این اطلاعات را بیان می‌کنم تا برخی تصور نکنند که موضوع تعطیلی خط ۷ صرفا سیاسی بوده است، گفت: واقعیت این است که مخاطرات جدی در این خط وجود داشت که عدم حل آن ها باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه گزارش دستگاه‌های نظارتی نیز بر سخنان ما صحه گذاشت و به صراحت در یکی از گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی در مورد سیگنالینگ صحبت شده و اعلام کردند که فقدان سیگنالینگ در خط ۷ احتمال بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

پورسیدآقایی فقدان تهویه را یکی دیگر از مشکلات خط ۷ معرفی و عنوان کرد: هر ایستگاه مترو باید آن اندازه ایمن باشد که اگر حادثه‌ای رخ داد بلافاصله دود و آتش تخلیه شود اما در خط ۷ این مشکلات وجود داشت و بر همین اساس،  ۱۴ دستگاه فن هواساز و هواکش‌های میان تونلی و حتی مسیر اضطراری نیز پیش بینی شد چراکه عدم نصب هواساز و هواکش‌های میان تونلی و عدم تخلیه دود احتمال بروز بحران را افزایش می‌داد.

وی تصریح کرد: کار ما کارشناسی است و به هیچ وجه در تعطیلی و افتتاح پروژه‌ها حاضر نیستیم حرف خود را زیر پا گذاشته و بنا به مصالح تبلیغاتی کار کنیم. در هر صورت در فاز اول ایمن سازی خط ۷ پنج ایستگاه افتتاح شد، اما در برنامه ریزی‌های انجام شده حد فاصل ایستگاه مهدیه با بسیج تا مهرماه ایمن سازی می شود و قسمت شمالی خط ۷ نیز از نواب تا میدان صنعت همزمان کار سیگنالینگ و ایمنی آن انجام می‌شود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تلاش بر این است تا خط ۷ حداقل با ۳ ایستگاه، قبل از پایان سال به مدار بهره برداری برسد.

پورسیدآقایی در پایان گفت: مردم تهران از آلودگی هوا ناراحت هستند و چاره‌ای جز توسعه مترو برای حل مشکلات نداریم، بر این اساس امیدواریم همزمان با خط ۷، خط ۶ نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید