جمعه 10 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیانتشارات«گوهرهای پنهان ایران» در هفتمین «گلیگمش»

«گوهرهای پنهان ایران» در هفتمین «گلیگمش»


هفتمین شماره از فصلنامه انگلیسی‌زبان «گیلگمش» با موضوع «گوهرهای پنهان ایران» منتشر شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، فصلنامه میراث و گردشگری «گیلگمش» در بخش‌هایی شامل «جغرافیا»، «ایران‌شناسی»، «سبک زندگی»، «وقایع»، «هنر»، «اسطوره‌شناسی»، «محیط زیست»، «مطالعاتی» و «تاریخ» منتشر و عرضه می‌شود. هفت در بیشتر باورها عددی پر رمز و راز است و اکنون شماره هفتم مجله انگلیسی‌زبان «گیلگمش» با موضوع گوهرهای پنهان در دسترس خوانندگان است.

در هفتمین شماره از این مجله، در بخش «جغرافیا» از جزیره پر رمز و راز هرمز و تنگه‌ ایلام می‌خوانید. در بخش «ایران‌شناسی» از خانه‌های سنتی ایرانی و دو گوهر عقیق و فیروزه صحبت شده و در بخش «سبک زندگی» مقاله‌هایی درباره طعم‌های ایرانی و سفرنامه خوزستان انتشار یافته است. مقالات بخش «وقایع» به رویداد سفرنگاری دزفول‌گرام، صلح ـ میراث ناملموس ایران ـ و خانه استیو در کاشان پرداخته‌اند. در بخش «هنر» این شماره از کاشی هفت‌رنگ و نقاشی‌خط مدرن می‌خوانید و در «اسطوره‌شناسی» از شیمرها در هنر و اساطیر ایران باستان سخن به میان آمده است. در بخش «محیط زیست» مجله «گیلگمش»، درباره پرنده‌نگری و حیوانات پارک گلستان صحبت شده است. همچنین بخش «مطالعاتی» معماری سرای سعدالسلطنه قزوین و کوچ‌روی در ایران را بررسی می‌کند. بخش پایانی «گیلگمش» به «تاریخ» اختصاص دارد؛ در این بخش با «شهر یری» آشنا می‌شوید و از جام زرین حسنلو بیشتر می‌خوانید.

به خوانندگان مجله‌های گردشگری پیشنهاد شده است شب‌های پاییزی را با خواندن این مجله پررمز و راز کوتاه کنند.

هفتمین شماره فصلنامه انگلیسی‌زبان «گیلگمش» در تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌کتاب‌ها و اقامتگاه‌های کشور در دسترس است. فهرست نمایندگی‌های تهران و شهرستان‌ها در سایت این مجله به آدرس www.gilgameshmag.com قابل دسترس است. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای خرید آنلاین این فصلنامه به فروشگاه سایت گیلگمش و برای خرید آن به سایت www.amazon.com مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید