جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیگوترش هشدار داد: اوضاع بدتر خواهد شد

گوترش هشدار داد: اوضاع بدتر خواهد شد


دبیرکل سازمان ملل با بیان این که هنوز در کشورهای جنگ زده بدترین وضعیت رخ نداده، خواستار آتش ­بس در سراسر جهان با هدف کمک به پایان یافتن ویروس کرونا شد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان ارائه گزارشی پیرامون تحولات از زمان اعلام درخواستش از 23 مارس درباره برقراری آتش­ بس در کشورهای درگیر جنگ گفت: فرصتی برای برقراری صلح وجود دارد و نیاز به صلح مبرم است اما ما با تحقق آن فاصله داریم. ویروس کووید 19 به همه مناطق درگیری خواهد رسید. این ویروس سرعت انتقال خود را از مرزها، نابودی کشورها و دگرگون کردن سبک زندگی مردم نشان داد. وضعیت اسف­بار هنوز رخ نداده است.

وی ادامه داد، تعداد زیادی از کشورهای درگیر به ویژه کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، کلمبیا، میانمار، سودان جنوبی، سودان، سوریه، اوکراین و یمن موافقت خود را با توقف درگیری­ها اعلام کردند. اما متأسفانه به این مساله عمل نکردند و همچنان درگیری­‌های شدید وجود دارند.

گوترش از حمایت حدود 70 کشور جهان، سازمان­‌های مردم نهاد، نمایندگان جامعه مدنی و رهبران معنوی از جمله پاپ فرانسیس و طوماری با بیش از یک میلیون امضا از درخواست خود برای آتش‌­بس در کشورهای درگیر قدردانی کرد و گفت، با این وجود این مسأله به تلاش‌­های دیپلماتیک جدی­تری نیاز دارد.

از زمان شیوع ویروس کرونا شورای امنیت هیچ جلسه‌­ای تشکیل نداده و بیانیه­‌ای صادر نکرده است و تنها سازمان ملل در جلسه عمومی که روز پنجشنبه برگزار شد در نخستین اقدام تصویب کرد خواستار همکاری بین‌­المللی همه­ جانبه برای مقابله متحد با این ویروس شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید