جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیبهره‌وری و کاراییگزارش تصویری از مراسم دهمین جشنواره ملی بهره‌وری

گزارش تصویری از مراسم دهمین جشنواره ملی بهره‌وری

دهمین جشنواره ملی بهره وری با حضور صدها شرکت ایرانی و تقدیر از برترین های این حوزه در مرکز نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران،برگزار شد .

به گزارش رتبه آنلاین، بی شک از مهم ترین رویکرد ها برای رشد و شکوفایی اقتصادی جوامع، ارتقا بهره وری است ، اما در کشور ما معمولا توسعه اقتصادی همواره از راه افزایش سرمایه گذاری ها اتفاق افتاده است.

در واقع با وجود هدف گذاری هایی که در سطح ملی و در قالب برنامه های توسعه تاکنون تعریف شده بود، هیچگاه و در هیچ مقطع زمانی دستیابی به اهداف بهره وری محقق نشده است. این موضوع از مهم ترین نشانه های کشور در زمینه کمبود یک عامل تشویقی و محرک برای بخش های مختلف اقتصادی جهت توجه بیشتر به موضوع بهره وری بوده است ؛در چنین بستری جشنواره ملی بهره وری به عنوان یک مجموعه خصوصی با هدف توسعه فرهنگ بهره وری و زمینه سازی مناسب برای شکل گیری رقابت در حوزه بهره وری مسئولیت برگزاری جشنواره ای در سطح ملی و بخش های اقتصادی مختلف را طی ده سال اخیر برعهده گرفته است.

توجه به اهمیت توسعه بهره وری در حوزه خدمات از نکات قابل توجه در سطح ملی است که در مورد غفلت قرار گرفته است ، در کشورهای توسعه یافته بیش از 70درصد ارزش افزوده تولید شده از خدمات است که نشان دهنده اهمیت توجه به بهره وری در خدمات است که می تواند سطح بهره وری ملی را ارتقا دهد .

گفتنی است، این رویداد که با  حمایت معنوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود، در قالب 56 گروه صنعتی به بررسی بهره وری کسب و کارهای حدود  5 هزار بنگاه اقتصادی می‌پردازد تا شرکت‌هایی که بیشترین بهره وری را در حوزه های منابع انسانی، سرمایه و کل عوامل داشته اند ، معرفی و با تقدیم لوح تقدیر جشنواره ملی بهره وری مورد تشویق قرار دهد.

این جشنواره ملی در قالب 5 رویداد «مسابقه ملی بهره وری»، «مسابقه ملی بهینه کاوی»، «مسابقه ملی تجربه های موفق»، «مسابقه بهترین محل برای کار» و «مسابقه برترین توان اجرا» برگزار می شود .

بر پایه این گزارش، فرآیند داوری این جشنواره توسط حدود 6800 داور متخصص در صنایع مرتبط و به‌ صورت آنلاین انجام‌ می شود که نتایج این آرا  پس از برگزاری نشست کمیته  علمی و تایید نهایی آن اعلام  می شود.

در ادامه گزارش تصویری از این رویداد را می‌بینید که شامگاه دوشنبه 20 اسفند در مرکز نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید