جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیگزارش‌های مثبت اجازه اصلاح طولانی را نمی‌دهد

گزارش‌های مثبت اجازه اصلاح طولانی را نمی‌دهد

پیش بینی شاخص ۲ میلیون واحدی تا پایان سال
مدیرعامل کارگزاری آریانوین گفت:رسیدن شاخص روی یک میلیون و دویست هزار واحد به گونه‌ای بود که همگی منتظر واکنش بودند و این انتظار باعث شد روند امروز بازار شکل بگیرد.
به گزارش رتبه آنلاین، علی مولایی در بررسی بازار روز جاری ضمن بیان طبیعی بودن ریزش، به بورس‌نیوز عنوان کرد: بورس وارد اصلاحی مانند شرایط یک ماه قبل نخواهد شد چراکه در سهم‌های بزرگ اتفاقات خوب جریان داشته و از سوی دیگر گزارش خردادماه شرکت فولاد نیز رکورد بی‌نظیری از خود (نسبت به ماه قبل و حتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل) به جا گذاشت.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اتفاق سیاسی، اقتصادی و بین المللی خاصی در بحث تحریم‌ها و انتخابات آمریکا و … نیز رخ نداده بنابراین می‌توان گفت دلیل بنیادی برای اصلاح عمیق وجود ندارد.
مولایی به استراحت بازار اشاره و اظهار کرد: این استراحت یک تا ۲ روز طول می‌کشد تا بازار پتانسیل لازم برای عبور از شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را جمع کرده و این اتفاق خواهد افتاد.
مدیرعامل کارگزاری آریانوین در خصوص رشد شاخص پیش بینی کرد: به نظر من قطعا در اسفند ماه ۹۹ شاخص به بالای ۲ میلیون واحد رسیده و هیچ جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد. 
این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات امروز را بررسی و بیان کرد:ارزش معاملات مجموع بورس و فرابورس با گذشت یک ساعت از بازار به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان می‌دهد نقدینگی هنوز در بازار وجود داشته و خارج نشده است.
مولایی خاطر نشان کرد: در این روز‌ها برخی از فعالان به اصلاح پرتفو خود می‌پردازند که اتفاقا فرصتی در اختیار افراد منتظر برای ورود و جابجایی سهم فراهم شد.
مدیرعامل کارگزاری آریانوین در پایان اظهار کرد: این روز‌های بازار فارغ از هیجانات، فرصت خوبی برای اصلاح پرتفو و بازنگری سهام پیش روی فعالان قرار داده و روز‌های مغتنم و خوبی است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید