پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیگردش مالی 14 میلیارد دلاری ولنتاین در امریکا

گردش مالی 14 میلیارد دلاری ولنتاین در امریکا

ولنتاین یک رسم امریکایی است که در سال‌های اخیر در میان ایرانیان هم رواج پیدا کرده است.در این روز خرید هدایا برای افرادی که دوستشان دارید یک  روش برای ابراز  علاقه است . اما  این جسن که امروزه به ان جشن روز عشق هم گفته می شود ، درآمد زیادی را نصیب اقتصاد می‌کند و به همین دلیل در امریکا برای حفظ آن تلاش زیادی می‌شود.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سایت استاتیستا در جشن ولنتاین یا روز عشق  سال ۲۰۱۸ میلادی، بیشترین مبلغ در امریکا صرف خرید جواهرات  شده است. در این روز امریکایی‌ها ۴.۷ میلیارد دلار برای خرید جواهرات صرف کردند و بخش اعظم این جواهرات هم به همسران یا افراد خاصی که در زندگی افراد وجود داشتند اهدا شده است .

دومین بخش از هزینه‌های ولنتاین در امریکا را می‌توان صرف غذا  در رستوان‌ها یا به تعبیر صحیح‌تر گذراندن شب در خارج از منزل دانست. آمار نشان می‌دهد در سال جاری امریکایی‌ها ۳.۷ میلیارد دلار برای  این کار هزینه کردند تا بتوانند شبی رویایی را با افرادی که دوستشان دارند سپری کنند.

انواع گل‌ها با تزیینات مختلف سومین دسته از هزینه بزرگ روز ولنتاین بودند.در این سال ۲ میلیارد دلار برای خرید گل در امریکا هزینه شد در حالی‌که هزینه  خرید  لباس هم به عنوان کادوی ولنتاین و هم توسط  خود افراد برای داشتن ظاهری آراسته‌تر در این روز گردش مالی بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار  ایجاد کرد. در این سال امریکایی‌ها ۱.۸ میلیارد دلار برای  انواع شکلات هزینه کردند که کمترین بخش از هزینه‌های روز ولنتاین بوده است.

در مجموع گردش مالی این روز در امریکا ۱۴.۱ میلیارد دلار بوده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید